کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های تا 60 مترمربع در تهران


کد خبر : ۵۴۹۵۳سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸:۰۱۶۷۸۴ بازدید

تعداد آپارتمان‌های ریزمتراژ عرضه شده در بازار مسکن هفته‌های اخیر اگرچه در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته است، اما بازار معامله این ...
قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های تا 60 مترمربع در تهرانقیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های تا 60 مترمربع در تهران

تعداد آپارتمان‌های ریزمتراژ عرضه شده در بازار مسکن هفته‌های اخیر اگرچه در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته است، اما بازار معامله این گروه متراژی به اذعان مشاوران املاک، داغ‌ترین بازار در سرمای رکود فعلی است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، گزارش‌های ماهانه بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن حاکی است آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع همواره پرمعامله‌ترین گروه متراژی در بازار مسکن پایتخت هستند که بخشی از این موضوع ناشی از محدودیت بودجه خانوارها و بخشی مربوط به تفاوت‌های فرهنگی خانوارهای جدید و تغییر اولویت آنها است؛ به این معنا که خرید مسکن بزرگ‌متراژ برای بسیاری از خانوارها اولویت کمتری در مقایسه با موضوعات دیگری همچون تحصیل فرزندان در مدارس ممتاز یا تفریحات لوکس و پرهزینه دارد. از سوی دیگر خرید برخی از آپارتمان‌های زیر ۶۰ مترمربع به قصد سکونت نیست و با هدف اجاره‌داری و تبدیل نقدینگی محدود به ملک انجام می‌شود. در این میان تقاضای سکونت مهاجران به شهرهای بزرگ همچون تهران نیز اغلب از طریق عرضه واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ پاسخ داده می‌شود.

مجموعه این موارد سبب شده بازار آپارتمان‌های کوچک‌متراژ همواره داغ‌ترین بازار در میان سایر گروه‌های متراژی باشد و در این میان تفاوت محسوسی میان دوره رونق و رکود وجود ندارد. در حال حاضر با وجود اینکه تعداد معاملات کاهش داشته و احتمالا نسبت به مهرماه نیز ریزش دارد، اما همچنان مراجعه برای خرید آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع در بازار بیش از دیگر گروه‌های متقاضی مسکن است. در عین حال تعداد آپارتمان‌های عرضه شده با قیمت‌های بیش از میانگین مورد انتظار در هر منطقه سبب شده بسیاری از مراجعه‌ها در آبان‌ماه به معامله منجر نشود و تعداد فایل‌های در صف انتظار فروش در این گروه متراژی نیز به نسبت حجم کل عرضه قابل توجه باشد.
 

فروش آپارتمان‌های



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها