کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش ترامپ به گزارش سیا دربارۀ نقش ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی


کد خبر : ۵۴۸۷۳یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۵۴۴۹۶ بازدید

دونالد ترامپ گزارش «سی‌آی‌ای» دربارۀ نقش مستقیم ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی را «خام اما ممکن» توصیف کرد.

bwlyrwohajexhh8g27fj.jpg

دونالد ترامپ گزارش «سی‌آی‌ای» دربارۀ نقش مستقیم ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی را «خام اما ممکن» توصیف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه و قبل از ترک کاخ سفید برای سفر به کالیفرنیا به خبرنگاران گفت که این نتیجه‌گیری «بسیار خام» است؛ با این وجود احتمال واقعیت داشتن آن را نیز «ممکن» دانست و افزود که این قتل «هرگز نباید اتفاق می افتاد».

ترامپ اعلام کرد که قرار است گزارش کامل در این باره را روز سه‌شنبه دریافت کند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سی‌آی‌ای» برخی از نهادهای عالی آمریکا از جمله کنگره این کشور را در جریان نتیجۀ تحقیقات خود در موضوع قتل جمال خاشقجی قرار داده است و بر اساس تحقیقات سیا، دستور قتل آقای خاشقجی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صادر شده است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، آقای ترامپ پس از انتشار این اخبار بصورت تلفنی با جینا هاسپل، رئیس سیا و مایک پنس، معاون خود گفتگو کرده است.

سخنان ترامپ دربارۀ گزارش جدید سیا ساعاتی پس از آن بیان شد که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت هنوز مشغول تحقیق است تا بطور قطعی مشخص کند چه کسی مسئول قتل جمال خاشقجی است.

هدر ناوئرت٬ سخنگوی وزارت خارجه گفت: «گزارش‌های جدیدی که اعلام می‌کنند دولت آمریکا در این پرونده به نتیجه رسیده است، نادرست است. در موضوع قتل آقای خاشقجی هنوز پرسش‌های زیادی بی‌پاسخ مانده است.»

ناوئرت در حالیکه بار دیگر بر حفظ روابط استراتژیک و مهم آمریکا و عربستان تاکید داشت، اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا به همکاری‌های خود با دیگر کشورها در این پرونده ادامه می‌دهد و حقایق را بررسی می‌کند تا آنهایی را که مسئول قتل این خبرنگار هستند، شناسایی کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها