کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

داعش چگونه پول در می آورد؟


کد خبر : ۵۴۸۲دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲:۳۰۱۲۱۷۷ بازدید

زمین های افغانستان به خاطر کشت خشخاش برای طالبان درآمدزا هستند اما گروه تروریسی داعش راه دیگری را برای کسب درآمد از زمین های عراف و سوریه یافته است.

 یکی از پرسش های اساسی در مورد گروه تروریستی داعش این است که این گروه چگونه کسب درآمد می کند. البته بحث های زیادی در مورد کمک های مالی برخی از کشورهای منطقه به این گروه مطرح شده است اما علاوه بر این، داعشی ها از شیوه های دیگری نیز برای کسب درآمد بهره می برند.

درست چند روز پیش از اینکه گروه داعش بتواند شهر موصل در عراق را به تصرف درآورد، نیروی عراقی 100 حافظه کامپیوتری بدست آوردند که حاوی اطلاعاتی در مورد عملکرد گروه داعش بود. در این اطلاعات آمده بود که گروه داعش 36 میلیون دلار از منطقه ای به نام النابوک در سوریه بدست آورده اند. البته برای مقامات عراقی حدس زدن اینکه چنین درآمد چگونه بدست آمده کار چندان مشکلی نبود. چرا که قدمت آثار باستانی در این منطقه می تواند به هشت هزار سال برسد. منطقه ای که امروز بخش هایی از سوریه و عراق را در بر می گیرد، منطقه ای است که پیش تر به بین النهرین شهرت داشت و یکی از نخستین تمدن های جهان در این منطقه شکل گرفته است و جای تعجبی نیست که آثار باستانی بدست آمده در این منطقه ارزش بسیاری زیادی داشته باشد.

وبسایت بیزنس اینسایدر نوشته که گروه داعش اکنون ثروتمندترین گروه تروریسی در جهان است و منطقه ای در تحت کنترل دارد که ارزش آثار باستانی در آن به میلیاردها دلار می رسد. سازمان یونسکو نیز برآورد کرده که ارزش آثار باستانی که در مناطق ناآرام بدست آمده و در بازار سیاه به فروش می رسد حدود 2.2 میلیارد دلار است.

1euvhg1vsbzfvg5ja4x.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها