کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش شاخص بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته


کد خبر : ۵۴۷۳۸چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۵۷۴۲۴ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم‌حجم به استقبال تعطیلات آخر هفته رفتند که همچون هفته‌ای اخیر آخرین روز معاملاتی ...

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم‌حجم به استقبال تعطیلات آخر هفته رفتند که همچون هفته‌ای اخیر آخرین روز معاملاتی این هفته با غلبه فروشندگان بر خریداران سهام همراه بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 4 شنبه 23 آبانماه 97 با کاهش 1217 واحدی به رقم 181 هزار و 994 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 130 واحدی عدد 28 هزار و 544 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 1459واحدی به رقم  194 هزار و 143 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 953  واحدی به رقم 135 هزار و 249 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2153 واحدی عدد 356  هزار و 863 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 36 واحدی بر روی رقم یک هزار و 957 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 71 واحد ،توسعه معادن و فلزات با 58 واحد و فولاد خراسان با 43 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 192واحد،پتروشیمی پارس با 125 واحد و پالایش نفت تهران با 107 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 545  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 911 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 144 هزار و 607 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، آلومتک، کاشی سعدی، قند پیرانشهر،‌ قند لرستان، حمل و نقل ریلی پارسیان، فیبر ایران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، پالایش نفت بندرعباس، کی‌بی‌سی و شیمیایی رنگین از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل،‌ نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی ایران، شیمیایی رنگین، سرمایه‌گذاری ملت، کی‌بی‌سی، خدمات دریایی و بندری سینا، لیزینگ ایرانیان، قند نقش جهان و گسترش صنایع انرژی آذراب بازگشایی شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۱۶.۵ میلیون سهم سرمایه گذاری البرز به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

امروز همچنین ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت کمند برای انتقال ۱۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به کدهای درون‌گروهی مدیر صندوق ادامه یافت. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام همچون هفته‌های قبل در حالی شاهد توقف بازار در روند نزولی بود که خود را آماده عرضه اولیه سهام در روز شنبه و همچنین در ادامه هفته بعد اعلام جزئیات  عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری کرده است. این در حالی است که حجم پایین معاملات سهام و غلبه عرضه بر تقاضا حاکی از تداوم روند کجدار و مریز بازار سهام در روزهای بی‌پولی این بازار دارد. 

به نظر می‌رسد آنچه که بازار سهام این روزها باعث شده همچنان دست به عصا و نظاره‌گر روزهای معاملاتی باشد، بیش از هر چیز تعیین تکلیف نرخ خوراک و سوخت و فروش پتروشیمی‌ها و همچنین گزارش‌های عملکردی سه ماهه سوم شرکت‌ها در پایان آذرماه امسال منوط شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها