کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی وضعیت بازار آهن‌آلات ساختمانی


کد خبر : ۵۴۶۷۷سه شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۵۷۳۲۳۴ بازدید

به عقیده فعالان صنعت فولاد ثبات قیمت آهن آلات در روزهای اخیر، دوام چندانی نخواهد داشت.

به عقیده فعالان صنعت فولاد ثبات قیمت آهن آلات در روزهای اخیر، دوام چندانی نخواهد داشت.

رونق بازار آهن و فولاد کشور به عوامل متعددی وابسته است که می تواند تأثیر چشمگیری در نوسانات قیمت در بازار داشته باشد. آنطور که از تحلیل های صورت گرفته در این حوزه می توان برداشت کرد، به نظر می رسد که رونق بازار آهن علاوه بر رشد تقاضای خرید به عوامل دیگری نیز وابسته است.

از جمله این عوامل می توان به رونق بازار مسکن و میزان پروژه های عمرانی و صنعتی اشاره کرد. از سوی دیگر نیز میزان مصرف فولاد توسط کارخانجات نیز می تواند بر این حوزه تأثیرگذار باشد. بنابراین با توجه به این روند فعالان بازار فولاد انتظار دارند که رونق در بخش مسکن و پروژه های عمرانی موجب رونق در بازار آهن نیز شود.

این موضوع در حالی است که بخش عمده ای از تقاضاهای مصرفی در روزهای ابتدایی سال به دلیل نگرانی خریداران از وضعیت بازار آهن پس از تحریم های اولیه بوده است. از این رو این روند نمی تواند تأثیر چندانی در بازار بگذارد و تنها موجب ایجاد شرایط نامناسب و افزایش قیمت آهن آلات خواهد شد. دلیل این امر نگرانی های بیش از اندازه خریداران است چراکه آنها بیشتر ترس از افزایش قیمت میلگرد آجدار و سایر محصولات را دارند و به همین دلیل دست به خرید بیش از حد با قیمت های نجومی زده اند. این روند موجب رشد بیشتر قیمت ها نیز خواهد شد و به رکود بیشتر بازار می انجامد.

در حال حاضر قیمت مقاطع همچون قیمت تیرآهن و قیمت ورق سیاه بر خلاف بازار میلگرد، کمی آشفته است بطوری که روزانه قیمت ها یا با کاهش ۱۰ الی ۲۰ تومانی و یا با افزایش محدودی همراه است. شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت های لحظه ای آهن آلات به کانال تلگرامی آهن پرایس مراجعه نمایید.

(منبع: آهن‌پرایس)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها