کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گریز بازار آهن‌آلات از تحریم‌ها


کد خبر : ۵۴۵۷۴شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵:۳۶۱۱۰۷ بازدید

فعالان بازار آهن و فولاد به دنبال پیش بینی های دقیق در حوزه تأثیر تحریم ها بر قیمت آهن آلات هستند. بررسی های صورت گرفته از سوی سایت ...

آهن‌پرایس- فعالان بازار آهن و فولاد به دنبال پیش بینی های دقیق در حوزه تأثیر تحریم ها بر قیمت آهن آلات هستند. بررسی های صورت گرفته از سوی سایت معتبر آمریکایی نشان می دهد که از ماه فوریه تاکنون قیمت فولاد در ایالات متحده آمریکا ۱۱ درصد رشد داشته است. این موضوع در حالی است که افزایش قیمت ها در برخی محصولات مانند نورد گرم بیش از این بوده و به ۱۴ درصد نیز رسیده است.

آمارهای بدست آمده از همین وبسایت حکایت از رشد ۲ درصدی مصرف فولاد توسط تولیدکنندگان داخلی این کشور دارد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است. از طرفی هم موسسه آهن و فولاد آمریکا میزان واردات سال جاری این کشور را با کاهش ۲۰ درصدی  اعلام کرده است و سهم این بازار از کل واردات دنیا به ۲۴ درصد رسیده است که این آمار ۶ درصد کاهش را نشان می دهد چراکه در سال گذشته ۳۰ درصد بوده است. این موسسه آمریکایی قیمت ها را برای فولاد در بازار آمریکا بالا ارزیابی کرده است و بر این باور است که سیاست تعرفه روی واردات فولاد مشکلات زیادی را برای مصرف کننده ایجاد کرده است.

آمریکا بخش دوم سیاست های خود را که باز هم بر تولیدکنندگان داخلی این کشور فشار وارد خواهد کرد، بر پایه تحریم کشورهای استراتژیک در خاورمیانه بنا نهاده است. از این رو ترامپ با تحریم ایران در تلاش است تا بخش مهمی از صادرات نفت تا فولاد و آهن را در کشور محدود سازد. کارشناسان بین المللی معتقدند که سیاست تحریم نفت ایران هرچند موجب افزایش قیمت نفت در بازار نشده است ولی پتانسیل زیادی دارد تا قیمت انرژی و سوخت را افزایش دهد.

وضعیت بازار آهن نیز تحت تأثیر این سیاست ها قرار گرفته و گریز از تحریم ها کاری دشوار به نظر می رسد. اما با توجه به اینکه ایران در حوزه فولاد کشوری خود ساخته است، با مدیریت مناسب می توان قیمت آهن آلات و فولاد را در داخل کنترل کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها