کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز دور دوم تحریم‌ها علیه ایران


کد خبر : ۵۴۴۵۳یکشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶:۱۱۴۸۴۷ بازدید

امروز یکشنبه مورخ ۱۳ آبان ۹۷ مطابق با ۴ نوامبر شروع دور دوم تحریم های امریکا علیه ایران و بازگشت تحریم های نفتی می باشد. دور دوم تحریم ...

آهن‌پرایس- امروز یکشنبه مورخ ۱۳ آبان ۹۷ مطابق با ۴ نوامبر شروع دور دوم تحریم های امریکا علیه ایران و بازگشت تحریم های نفتی می باشد. دور دوم تحریم ها ادامه دور اول می باشد اما با این تفاوت که این دوره تحریم های نفتی تاثیرات سوء بیشتری بر بازار های اقتصادی کشور می گذارد که میزان اثر گذار بر هر بازار با یکدیگر متفاوت است. در بخش فولاد، آهن و سنگ آهن همانطور که پیش تر اکثر کارشناسان بر آن تاکید کردند موضوع حمل و نقل در بازار های بین المللی می باشد که با مشکل مواجه خواهد شد. بیشتر کارشناس عقیده دارند با توجه به سهم بالای ایران در بخش صادرات فولاد، بازگشت تحریم ها تاثیر خود را بر این بازار و بازار های مالی خواهد گذاشت.

کیوان پورشب کارشناس بازار فولاد و مقاطع فولادی در گفتگویی با اشاره به نقش برجام بر تقویت بخش صادرات فولاد ایران اظهار داشت: بررسی ها نشان میدهد صادرات فولاد کشور از سه سال گذشته تا کنون حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است که این میزان صادرات در مقایسه با مقیاس جهانی نسبت به بزرگ‌ترین‌ صادرکننده فولاد یعنی چین یک عدد «یک» به «۱۰» می باشد. آمار ها نشان می دهد پس از برجام توانسته ایم ۵۰ کشور را به عنوان مقاصد صادراتیمان شناسایی کنیم که از این ۵۰ کشور، ۱۰ کشور در مجموع ۸۹ درصد مقصد فروش صادراتی فولاد ایران را تشکیل می دهند.

کیوان پورشب در ادامه افزود: به عنوان یک کارشناس بخش فولاد بیشتر نگرانی ام از بخش حمل و نقل می باشد چرا که از امروز تحریم ها اعمال خواهد شد و حمل و نقل کشور با مشکلاتی مواجه می شود. در بخش حمل و نقل دریایی شاهد مشکلاتی از قبیل پهلو گرفتن کشتی های خارجی در بنادر ایران خواهیم بود که با توجه به اهمیت این بخش از حمل و نقل کشور، مسئولین باید به دنبال راه چاره ای باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها