کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باز هم فدرال رزرو، این بار افزایش


کد خبر : ۵۴۴۴شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷:۴۴۲۸۴۸ بازدید

بررسی روند بازار طلا در هفته گذشته که با ثبت بیشترین افزایش هفتگی خود در سه ماه گذشته از سطح روانی 1300 دلار عبور کرد نتوانست چشم اندازی کاملاً مثبت در نظر کارشناسان ترسیم کند.

بازار طلا پس از چندین نوسان جزئی نهایتاً هفته گذشته با انتشار آمار منفی از آمریکا رو به افزایش نهاد و هر اونس طلا با رشدی در حدود 46 دلار در طول این هفته بار دیگر به کانال 1300 دلار بازگشت.

قیمت طلا که با قرار گرفتن عراق در آستانه جنگ داخلی در کنار تضعیف شاخص دلار، افزایش تقاضا، گزارش بانک جهانی در خصوص کاهش رشد اقتصادی جهان تا پایان سال جاری میلادی و انتشار گزارشی از درخواست کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا و میزان خرده فروشی که کمی بدتر از انتظارها بود، به بالاترین سطح در سه هفته گذشته دست یافت و بر 1276 دلار و 90 سنت بسته شد، در نظر سرمایه گذاران مجدداٌ به عنوان سرمایه ای امن در کوتاه مدت جلوه کرد. 

اما هفته کاری جدید در حالی برای بازار طلا آغاز شد که دو عامل موثر بر بازار طلا یعنی تشدید درگیریهای عراق و ادامه تعدیل سیاستهای فدرال رزرو در تقابل یکدیگر و با آثاری متفاوت سبب فراز و فرود قیمتی این فلز زرد رنگ شدند.

در روز دوشنبه گذشته قیمت طلا که در پی تشدید نگرانی ها نسبت به بحران عراق افزایش و به بیش از 1284 دلار رسیده بود در لحظات پایانی مبادلات این روز و در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو با نشانه هایی از افزایش تدریجی نرخ بهره با افت 0.4 درصدی روبرو شد.

بازار تهران روز شنبه را با بهره گیری از روند اونس در ابتدا با افزایش آغاز کرد اما کاهش نرخ ارز سبب عقب نشینی قیمتها و افت هر مثقال تا سطح 424 هزار تومان شد که تداوم روند کاهشی دلار در روز دوشنبه با وجود رشد طلای جهانی و مقاومت بازار طلا این نرخ تبدیل به 419 هزار و 500 تومان شد. 

این گزارش حاکیست، در روز سه شنبه با آغاز نشست دو روزه فدرال رزرو و با گزارش تورم ماهانه ایالات متحده که نشان دهنده ارقامی بهتر از انتظار بود، قیمت طلا باردیگر به سطح حمایتی 1266 دلاری بازگشت و بهای 1259 دلار را نیز تجربه کرد که در صورت شکسته شدن این سطح فشارها برای کاهش بیشتر قیمت طلا تشدید می شد اما تحولات عراق و اوکراین سبب رشد ارزش این فلز گرانبها در ساعات پایانی روز شد و تقریباٌ روی بهای بسته شده روز گذشته یعنی 1271 دلار آرام گرفت.

همزمانی افت طلا در سطح جهانی با دلار داخل ارزش هر مثقال طلا را در روز سه شنبه به 415 هزار تومان رساند که با بازگشت ارزش این دو متغییر قیمت این طلا بر بهای 419 هزار و 300 تومان بسته شد. 

این گزارش می افزاید، قیمت طلا در شرایطی در روز چهارشنبه تحت تأثیر افزایش ارزش دلار و نشست فدرال رزرو با کاهش روبرو شد که با پایان یافتن این نشست و تصمیم فدرال رزرو مبنی بر حفظ نرخ بهره در سطح کنونی در کنار افزایش تنش های سیاسی بین المللی به بهترین عملکرد هفتگی خود در سه ماه اخیر دست یافت.

بازار طلای تهران در روز چهارشنبه همزمان با رشد اونس شاهد افزایش دلار تا سطح 3210 تومان بود که در پی آن تاحدودی ارزش فلزات طلایی افزایش یافت و با تداوم آن در روز پنج شنبه با وجود معکوس شدن روند دلار ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 421 هزار و 500 رسید. گفتنی است، بهای جهانی طلا که با کاهش ارزش دلار، افزایش بهای نفت و احتمال گسترش بحران عراق به کل خاورمیانه به عنوان سرمایه ای امن جلوه و از سطح روانی 1300 دلار عبور کرد هنوز در نظر برخی از کارشناسان چشم اندازی منفی دارد و بر این باورند که روند بلند مدت طلا نزولی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها