کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تأثیر دوره دوم تحریم‌ها بر بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۵۴۴۱۶پنجشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۲۷۳۵۵۲ بازدید

طی روز گذشته با افزایش قیمت ها، بازار بار دیگر روندی صعودی به خود گرفت. با توجه به نزدیک شدن به دوره دوم تحریم های آمریکا ...

آهن‌پرایس- طی روز گذشته با افزایش قیمت ها، بازار بار دیگر روندی صعودی به خود گرفت. با توجه به نزدیک شدن به دوره دوم تحریم های آمریکا، این افزایش قیمت زود هنگام دور از انتظار نبود چراکه بازار آهن از آغاز دوره اول تحریم ها با افزایش قیمت آهن آلات مواجه شد و این احتمال وجود داشت که با شروع دوره دوم تحریم های آمریکا بار دیگر شاهد افزایش نرخ پایه باشیم.

از این رو وضعیت بازار آهن که طی سه هفته گذشته روندی ثابت را طی می کرد، روز گذشته وارد فاز رشد قیمت شد. با گذشت زمان هرچه که بازار پیش می رود، پتانسیل بازارسازی نیز افزایش پیدا می کند چراکه به نظر می رسد رکود تورمی در آینده بر بازار حاکم شود که در حال حاضر نیز این شرایط در بازار آهن و فولاد قابل مشاهده است. یعنی بعد از هفته ی گذشته که قیمت ها تقریبا ثابت بود و تنها در مقاطعی شاهد افزایش محدود قیمت ها بودیم، هم اکنون شاهد تجمیع داده های افزایشی هستیم.

در اصل در شرایط کنونی بازار به سطحی رسیده که سیگنال های بازارسازی در روز گذشته به رشد قیمت ها منجر شده است. کارشناسان بازار آهن بر این باورند که عامل افزایش قیمت ها، پایین آمدن حجم عرضه تقاضا در بورس کالا است. همین پایین بودن عرضه موجب شده تا بازار با اثرات منفی مواجه شود بنابراین نمی توان به طور دقیق بگوییم که بازار وارد فاز افزایشی قدرتمندی شده است حتی در شرایطی که افزایش ۱۵۰ تومانی در یک روز برای انواع مقاطع فولادی نیز دیده می شود که وضعیت شکننده ای را برای بازار ایجاد می کند.

پیش بینی آینده فولاد پس از شروع دوره دوم تحریم ها کار چندان سختی نیست اما تجربه نشان داده که بازار آهن پتانسیل هرگونه تغییر ناگهانی را دارد و نمی توان بطور یقین بیان کرد که بازار در آینده فاز افزایشی خواهد داشت یا خیر؟!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها