کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه افتتاح شد + تصاویر


کد خبر : ۵۴۳۶۸سه شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۳۲۱۰۴۰۸ بازدید

فرودگاه جدید استانبول که سومین فرودگاه بین‌المللی این شهر به شمار می‌رود، با برگزاری مراسمی رسمی و با حضور رئیس جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد.
بزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه افتتاح شد + تصاویربزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه افتتاح شد + تصاویر

فرودگاه جدید استانبول که سومین فرودگاه بین‌المللی این شهر به شمار می‌رود، با برگزاری مراسمی رسمی و با حضور رئیس جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد.

این فرودگاه که ظرفیت پذیرش سالانه ۹۰ میلیون مسافر را دارد، در حال حاضر یکی از پنج فرودگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود و با اجرای طرح‌های توسعه آن، سال‌ها عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان را از آن خود خواهد کرد.

مطابق اعلام شرکت «آی جی اِی» که پیمانکار اصلی این فرودگاه محسوب می‌شود، ظرفیت این فرودگاه طی ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

 gqof3fo8zfpe33l2igu2.jpg

چهار فاز تکمیل فرودگاه جدید استانبول در سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد که در این صورت این فرودگاه دارای شش باند پرواز و دو پایانه مسافری ۷۶ کیلومتر مربعی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی فرودگاه آتلانتای آمریکا توانست ظرفیت پذیرش و جابجایی حدود ۱۰۴ میلیون مسافر در سال را کسب کند. فرودگاه‌های پکن با ظرفیت پذیرش حدود ۹۶ میلیون، دوبی با توان پذیرش بیش از ۸۸ میلیون، توکیو با ظرفیت جابجایی بیش از ۸۵ میلیون مسافر و لوس‌آنجلس با امکان پذیرش افزون بر ۸۴ میلیون مسافر از جمله بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

y928esn7povebtyintq2.jpg

ترافیک هوایی ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۱۱ درصد و در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

فرودگاه آتاتورک استانبول در حال حاضر دارای ظرفیت جابجایی ۶۴ میلیون مسافر و فرودگاه صبیحای این شهر نیز توان پذیرش ۳۰ میلیون مسافر را در سال دارد.

در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح فرودگاه جدید استانبول که از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفت، تعدادی از کارگران شاغل در پروژه احداث این فرودگاه در اعتراض به تضییع حقوق خود دست به اعتراض زدند.

تازه‌ترین پیش‌بینی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، نشان می‌دهد که تعداد مسافران هوایی در ۲۰ سال آینده دوبرابر می‌شود و از ۴.۱ میلیارد مسافر در سال جاری به ۸.۲ میلیارد مسافر در سال ۲۰۳۷ خواهد رسید.

36ee1ekidpo38690o.jpg

l5pi3modi5t3pg06yx5p.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها