کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صعود همزمان سه بازار در ایران


کد خبر : ۵۴۳۴۱دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱:۴۱۵۱۰۱ بازدید

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش ...

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
بازگشت سهام به مدار صعود


شاخص کل بورس تهران دیروز با رشد 1785 واحدی مجددا به ارتفاع ۱۸۰ هزار و ۶۲۷  واحدی بازگشت. بازده یک درصدی کل سهام طی روز گذشته در حالی رقم خورد که نماگر اصلی بازار در مدار اصلاحی اخیر 5.5 درصد از ارتفاع خود را طی ۴ روز کاری از دست داده بود. به نظر می‌رسد برخورد قیمت اغلب سهام به سطوح حمایتی در کنار انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها برای مهرماه موجب چرخش صعودی سهام شده است. در این میان، نمادهای پتروشیمی و معدنی نقش پررنگ‌تری در حمایت از شاخص داشتند. پالایشی‌ها به روند نزولی خود ادامه دادند و بانکی‌ها و به‌ویژه خودرویی‌ها در پایان معاملات با رشد شدید تقاضا مواجه شدند. با این حال، تداوم ارزش پایین معاملات خرد نسبت به متوسط یک ماه اخیر نشان‌دهنده گارد احتیاطی فعالان بورسی است که از روز پایانی هفته گذشته آغاز شد و طی دادوستدهای دیروز نیز ادامه یافت.


بازار ارز
سبقت دلار از بازارها


هر دلار آمریکا ساعت ۱۶ دیروز با جهش ۴۵۰ تومانی به نرخ ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. بهای دلار با سومین رشد متوالی طی روز گذشته و جهش 3.2 درصدی، به ارتفاعی دست یافت که در ۱۶ روز اخیر تجربه نکرده بود. چنان که انتظار می‌رفت تلاطم در بازار ارز به دلیل قرارگرفتن در آستانه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران افزایش یافته و فعالیت‌های سفته‌بازانه یک بار دیگر به نیروی محرکه اصلی برای رشد ارزش دلار تبدیل شده است. بازار ارز از هجدهم مهرماه با حضور جدی بازارساز ارزی و گشایش مجراهای عرضه اسکناس فضای نسبتا  آرامی را تجربه کرد. اما از انتهای هفته قبل و با نزدیک‌شدن به دور دوم تحریم‌ها مجددا شاهد افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها هستیم که انتظار می‌رود آثار هیجانی این روند با تمهیدات سیاست‌گذار محدود شود.


بازار سکه
کم‌واکنشی سکه به دلار


هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز با رشد 70 هزار تومانی به قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان رسید و به بالای سقف 15 روز اخیر برآمد. اگر چه سکه در 3 روز کاری گذشته همسو با حرکت‌ صعودی دلار رشد کرد اما نکته جالب توجه این است که تناسب تغییرات این دو بازار یکسان نیست. این معادله در رشد دلار و سکه طی دادوستدهای دیروز نیز انعکاس یافت. به این ترتیب، در روزی که ارزش دلار بیش از 3 درصد افزایش یافت، بهای سکه به رشد 1.5 درصدی بسنده کرد. چنان که پیش از این نیز عنوان شد، آزادی  عمل سکه‌بازان در بروز واگرایی قیمت‌ها در این بازار بی‌تاثیر نیست. موضوعی که در چند روز اخیر با افزایش دامنه نوسان بهای طلای جهانی بروز و ظهور بیشتری یافت.

(دنیای‌اقتصاد)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها