کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ واقعی ارز آزاد را فقط بانک‌مرکزی می‌داند


کد خبر : ۵۴۱۰۳چهارشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۱۰۱۱۹۶۳ بازدید

مظاهری در پاسخ به این سوال که نرخ تعادلی ارز چقدر است،گفت: به جز بانک مرکزی که همه اطلاعات و آمار را در اختیار دارد، هر کس دیگری هر ...
نرخ واقعی ارز آزاد را فقط بانک‌مرکزی می‌داندنرخ واقعی ارز آزاد را فقط بانک‌مرکزی می‌داند

مظاهری در پاسخ به این سوال که نرخ تعادلی ارز چقدر است،گفت: به جز بانک مرکزی که همه اطلاعات و آمار را در اختیار دارد، هر کس دیگری هر عددی را برآورد کند، روی سلیقه خودش نظر داده است.

طهماسب مظاهری با اشاره به سخنان همتی رئیس بانک مرکزی مبنی بر اهتمام بانک مرکزی برای کاهش قیمت ارز گفت: این سخنان نشان از عزم بانک مرکزی برای کنترل شاخص ارز و جلوگیری از نوسانات غیر قابل پیش بینی و شدید نرخ ارز است.

وی افزود: در چند هفته گذشته شاهد افزایش نرخ ارز و رسیدن قیمت به 19 هزار تومان بودیم و با کارهایی که بانک مرکزی انجام داد و اختیارات بیشتری که دریافت کرد، بازار را مدیریت کرد بخصوص آنکه بخشی از نیازها و تقاضای ارز بازار که عمدتا خدماتی بود را به رسمیت شناخت و تامین کرد. این اقدامات باعث شد آن قیمت هایی که ظرف دو الی سه روز به 19 هزار تومان رسیده بود، کاهش پیدا کرد هر چند در دو روز گذشته به دلیل تقاضاهایی که در بازار بود و بانک مرکزی اقدام به تامین آن نکرد، مجددا شاهد رشد نسبی قیمت ارز بودیم.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دولت باید نگاه واقع بینانه به بازار ارز را حفظ کند، اظهار داشت: رسیدن به نقطه تعادل و ایجاد آرامش منوط به این است که دو نرخ ارز یعنی بازار آزاد و سنا در بازار به هم نزدیک بشوند تا اقتصاد نیز به تعادل برسد.

وی افزود: اگر بانک مرکزی و دولت بخواهند نرخ سنا را ثابت نگه دارد و اجازه تغییر ندهد، مجددا شاهد خواهیم بود بازار نرخ آزاد فاصله بیشتری می گیرد.

مظاهری در پاسخ به این سوال که نرخ تعادلی ارز چه میزان است، عنوان کرد: به جز معاونت اقتصادی بانک مرکزی که همه اطلاعات و آمار را در اختیار دارد، هر کس دیگری هر عددی را برآورد کند، روی سلیقه خودش نظر داده است و بنابراین ملاک کار نیستند زیرا بانک مرکزی باید با روش های علمی آن عدد را حساب کند و البته رئیس بانک مرکزی نباید این عدد را اعلام کند تا بازار دارای ثبات باشد./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها