کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پژو 405 و پارس گران نمی‌شود


کد خبر : ۵۴۰۰چهارشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹:۰۱۱۳۸۹۰ بازدید

یکه‌زارع: مصوبات خودرویی شورای رقابت را اجرا می‌کنیم/ ابلاغ لیست جدید قیمت‌ها تا 3 روز دیگر ...

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو با اعلام اینکه مصوبات خودرویی شورای رقابت را اجرا خواهیم کرد، گفت: بدون مجوز شورای رقابت به افزایش قیمت محصولات اقدام نخواهیم کرد، ضمن اینکه به احتمال زیاد، شورای رقابت لیست جدید قیمت خودروها را در 3 روز آینده ابلاغ خواهد کرد.

هاشم یکه زارع درباره مصوبه شورای رقابت مبنی بر فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو و اعلام قیمت‌ها براساس این فرمول با بیان اینکه در بحث قیمت‌گذاری خودرو تابع مصوبات شورای رقابت هستیم، گفت: تاکنون ایران خودرو براساس مصوبات شورای رقابت عمل کرده و خواهد کرد.

وی در عین حال از برگزاری جلسه‌ای با رئیس شورای رقابت خبر داد و اظهارداشت: ابهاماتی درباره قیمت اعلامی شورای رقابت در مورد برخی محصولات همچون پژو 206 وجود داشت که در جلسه با رئیس شورای رقابت، نقطه نظرات‌مان را مطرح و ابهامات موجود برطرف شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام کرد: برهمین اساس، اطلاعات جدید درباره هزینه‌کرد محصولات‌مان را به شورای رقابت ارائه کردیم و در صورت موافقت این شورا، افزایش قیمت‌ها را اعمال خواهیم کرد.به گفته یکه زارع، هر زمانی شورای رقابت مصوبه جدیدی در این باره صادر کند، آن را اجرا و اعمال خواهیم کرد.به گفته وی، قیمت رسمی محصولات ایران خودرو به هیچ وجه با کاهش قیمت مواجه نخواهند شد، ضمن اینکه این شرکت تصمیم گرفت برخی محصولات همچون پژو 405 و پارس بدون افزایش قیمت باقی بمانند.

یکه زارع اعلام کرد: قطعا افزایش قیمت مشمول مشتریانی که خودرو را به صورت قطعی خریداری کرده‌اند، نخواهد شد. در همین حال، از زمانی که شورای رقابت مصوبه افزایش قیمت‌ها را ابلاغ کند، آن را اعمال خواهیم کرد.به گفته وی، به احتمال زیاد، شورای رقابت لیست جدید قیمت خودروها را در 3 روز آینده ابلاغ خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو ادامه داد: یکسری از آپشن‌ها به عنوان استانداردهای اجباری مطرح هستند که قیمت‌ آنها با توافق شورای رقابت تعیین خواهد شد ولی آپشن‌های غیر اجباری به تعیین قیمت توسط این شورا نیازی نخواهند داشت.وی همچنین با اعلام اینکه تولید ایران خودرو در سال‌جاری 3 برابر پارسال شده است، گفت: در حال حاضر معوقات خودرویی ایران خودرو به حداقل رسیده است.

یکه زارع خبر داد: برنامه فروش فوری 20 درصدی محصولات در هر ماه نیز همچنان در دستور کار ایران خودرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ابتدا سیاست‌مان حداقل اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار بوده است، اظهارداشت: اختلاف قیمت 5 تا 10 میلیون تومانی محصولات با بازار مورد قبول ما نیست و تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی منسجم، این اختلاف قیمت را به حداقل ممکن برسانیم.

قیمت پژو 206 اصلاح شد

در همین حال، رضا شیوا رئیس شورای رقابت نیز امروز پس از جلسه با مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفته است: قیمت پژو 206 اصلاح شد و برهمین اساس، تا اوایل هفته آینده قیمت جدید خودروها از سوی شورای رقابت ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشته است: رعایت 5 اصل اساسی فرمول جدید خودرو امری الزامی است و خودروسازان باید آنها را اجرایی کنند، ضمن اینکه  یکی از نکات مثبت دستور العمل جدید شفاف سازی قیمت‌ها و قراردادهای خودروسازان است به نحوی که در حال حاضر مشغول بررسی قراردادهای خودروسازان در انواع فروش‌ها هستم که به محض نهایی شدن آن را اعلام خواهیم کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها