کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی سیمان به بهانه گرانی پاکت


کد خبر : ۵۳۹۸۴یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶:۳۴۵۲۸۵ بازدید

یک عضو انجمن سیمان با بیان اینکه افزایش قیمت پاکت باعث شده تا کارخانجات سیمان بیشتر محصولات خود را به صورت فله‌ای ...

یک عضو انجمن سیمان با بیان اینکه افزایش قیمت پاکت باعث شده تا کارخانجات سیمان بیشتر محصولات خود را به صورت فله‌ای بفروشند، گفت: براساس کدام استدلال قیمت پاکت چندین برابر شده؟همین افزایش قیمت پاکت باعث شده تا قیمت سیمان افزایش پیدا کند.

محمدعلی بُد در گفتگو با تسنیم با اشاره به افزایش قیمت پاکت سیمان در بازار، گفت: در چند ماه گذشته پاکت سیمان با قیمت 300 تا450 تومان به فروش می‌رسید اما متأسفانه عدم نظارت دستگاه‌ها باعث شد تا کارخانه‌های تولیدی پاکت قیمت‌ها را امروز به بیش از دو هزار تومان برسانند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت پاکت باعث شده تا کارخانجات سیمان بیشتر محصولات خود را به صورت فله‌ای بفروشند افزود: همین فروش فله‌ای نیز کیفیت سیمان را در بازار کاهش داده است به نحوی که برخی از افراد با احداث کارگاه‌های مختلف سیمان فله‌ای را خریداری و سپس به صورت دستی وارد پاکتهای کوچک می‌کنند. این درحالی است که سیمان‌های پاکتی 50 کیلویی عرضه می‌شد ولی این کارگاه پاکتهای 30 کیلویی را وارد بازار کرده اند.

این عضو انجمن تولیدکنندگان سیمان افزود: جالب اینجاست این کارگاه‌ها برای سود بیشتر همراه سیمان‌، پودر سنگ و خاک نیز داخل پاکت ها کرده تا وزن آنها افزایش پیدا کند.

بُد با انتقاد از اینکه امروز کارخانجات سیمان مازاد تولید داشته اما نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند گفت: چرا دولت قیمت سیمان را آزاد نمی‌کند. چرا تولیدکننده باید مدام تاوان افزایش هزینه‌های خود را بدهد و کسی هم جوابگوی زیان آنها نباشد. اگر قیمتها آزاد شود هزینه پاکتها جبران شده و قیمت سیمان تعدیل پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه البته باید سازمان حمایت نظارت کافی را بر عملکرد فروش پاکت سیمان در سطح بازار داشته باشد اظهار داشت: براساس کدام استدلال این تولیدکنندگان قیمت پاکت را چندین برابر کردند. همین افزایش قیمت پاکت باعث شده تا قیمت سیمان نیز افزایش پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها