کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش مجله فوربس از میلیاردر ایرانی


کد خبر : ۵۳۹۳چهارشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹:۳۲۱۴۰۰۱ بازدید

پژمان نوزاد که حدود 45 سال سن دارد در ایران بزرگ شده و پس از خدمت سربازی به آلمان رفته و پس از آن راهی آمریکا شده است. نوزاد فرش فروشی را از فروشگاه امیر عمیدی آغاز کرد اما یافتن این ...

پژمان نوزاد که حدود 45 سال سن دارد در ایران بزرگ شده و پس از خدمت سربازی به آلمان رفته و پس از آن راهی آمریکا شده است. نوزاد فرش فروشی را از فروشگاه امیر عمیدی آغاز کرد اما یافتن این شغل هم برای او چندان آسان نبود.

دره سیلیکون، منطقه ای است که در آن مشهورترین شرکت های تکنولوژی جهان حضور دارند و البته بسیاری از کارآفرینانی که امیددارند به استیو جابز و مارک زوکربرگ های آینده تبدیل بشوند نیز دره سیلیکون را برای راه اندازی کسب و کارشان انتخاب می کنند، با این حال یکی از موفق ترین افرادی که در این منطقه حضور دارد، فردی است که نه تنها مدرک دکتری ندارد و دوره مدیریت نگذارنده بلکه هیچ پیشینه ای نیز در زمینه تکنولوژی ندارد و تاکنون یک روز هم در یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی کار نکرده است با این حال بسیاری در دره سیلیکون نه تنها او را می شناسند بلکه برای سرمایه گذاری و یا یافتن سرمایه گذار به او مراجعه می کنند.

پژمان نوزاد که حدود 45 سال سن دارد در ایران بزرگ شده و پس از خدمت سربازی به آلمان رفته و پس از آن راهی آمریکا شده است. نوزاد فرش فروشی را از فروشگاه امیر عمیدی آغاز کرد اما یافتن این شغل هم برای او چندان آسان نبود. پیام بازرگانی فروشگاه عمیدی برای استخدام فروشنده باعث شده بود که پژمان نوزاد با امیر عمیدی تماس بگیرد اما وقتی آقای عمیدی دریافت که نوزاد هیچ سابقه ای در فروشندگی ندارد، قصد داشت که تلفن را قطع کند اما نوزاد با گفتن اینکه "چگونه می توانید گزینه ای را رد کنید بدون اینکه حتی او را دیده باشید"، نه تنها توانست آقای عمیدی را برای یک مصاحبه شغلی متقاعد کند بلکه بعد از آن به یکی از نزدیک ترین افراد به امیر عمیدی تبدیل شد. حضور پژمان نوزاد در جهان تکنولوژی از فروش فرش به فعالان این حوزه آغاز شد و پس از آن نوزاد که احساس می کرد توانایی قابل توجهی در ایجاد ارتباط میان افراد دارد، شرکتی را برای جذب سرمایه گذاری در شرکت های تکنولوژی تاسیس کرد.

اعتماد سرمایه گذاران خیلی زود به نوزاد جلب شد و کارآفرینان بسیاری نیز از طریق او موفق به جذب سرمایه گذار شده اند. در واقع پژمان نوزاد افرادی که قصد سرمایه گذاری در جهان تکنولوژی دارند را به کارآفرینانی وصل می کند که به دنبال جذب سرمایه هستند. چنین فعالیتی نیازمند توانایی قابل توجهی در برقراری ارتباط و متقاعد کردن دیگران است و نوزاد از این ویژگی به خوبی برخوردار است: یک بار در سال 1997، لو مونتولی، یکی از بنیانگذاران شرکت  نت اسکیپ (Netscape)  به او مراجعه کرد تا سه تخته فرشی که پیشتر همسر سابق و طراح خانه او خریداری کرده بودند را به فروش برساند و یا به عبارت بهتر از دست آن ها خلاص شود اما نتیجه مذاکرات او را پژمان نوزاد به خرید دو تخته فرش دیگر منتهی شد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها