کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران همچنان بر مدار ریزش


کد خبر : ۵۳۹۲۶شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۵۵۶۱۱ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی آغاز معاملات امروز بازار سهام را با نماگرهای سبزپوش نظاره‌گر بود که از میانه بازار امروز با ریزش یکباره ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی آغاز معاملات امروز بازار سهام را با نماگرهای سبزپوش نظاره‌گر بود که از میانه بازار امروز با ریزش یکباره صف‌های خرید و افزایش فشار فروشندگان سهام با شایعات پی در پی درباره دلیل این اتفاق مواجه شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 14 مهرماه 97 با کاهش 1474 واحدی به رقم 184 هزار و 85 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 517 واحدی عدد 31 هزار و 708  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 1902 واحدی به رقم  197 هزار و 268 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با کاهش 955 واحدی به رقم 137 هزار و 383 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 3562 واحدی عدد  358 هزار و 141 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 5 واحدی بر روی رقم 2 هزار و 109 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 159 واحد ، پالایش نفت اصفهان با 157 واحد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 126 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 283 واحد، ملی صنایع مس ایران با 213 واحد و پتروشیمی پارس با 120 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزار و 868 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 6 میلیارد و 101 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 321 هزار و 993 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولید تجهیزات سنگین هپکو، کنترل خوردگی تکین کو، گروه مپنا، تأمین سرمایه امید، بانک دی، سرامیکای صنعتی اردکان، آهن و فولاد ارفع، تولید برق عسلویه مپنا، داروسازی سبحان انکولوژی، بیمه سینا، خودکفایی آزادگان، تولیدی گرانیک بهسرام، آلومینیوم ایران، شیر پاستوریزه پگاه فارس از از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه ما، آلومینیوم ایران،‌تولید گرانیت بهسرام، توسعه شهری توس گستر، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی کازرون، پلاست ایران، فرابورس ایران، آبسال، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، لیزینگ آریا دانا، تولید نیروی برق دماوند، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، فراورده‌های غذایی و قند تربت جام، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سرمایه گذاری تدبیران فارس خوزستان و سرمایه گذاری ملت بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از ۱۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت کند به ارزش یک میلیارد تومان از سوی بازارگردان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی آغازگر معاملاتی به نسبت پرحجم در دامنه نوسان مثبتی همراه با سبزپوش دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود بود که از میانه بازار امروز به یکباره همزمان با برچیده شدن صف‌های خرید و سنگین‌تر شدن فشار عرضه سهام، معامله‌گران بورس تهران شاهد ریزش قیمت‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی بودند هرچند که در  دقایق پایانی بازار امروز با حمایت حقوقی‌ها و تقویت تقاضا روندی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی در جریان داشت و قیمت پایانی سهام روی مدار مثبت بسته شد، اما فضای حاکم بر معاملات امروز حول و حوش شایعات مختلفی می‌گشت.

نخستین شایعه در بازار امروز محدود شدن سقف معاملات اعتباری برخی کارگزاری‌ها و اصرار بر تسویه خریداران بدهکار با سخت‌گیری‌های سازمان بورس عنوان شد که با واکنش این نهاد همه این شایعات رد شد.

دومین شایعه نیز موضوع نوسان قیمت ارز و انتظار برای کاهش آن بود که با توجه به تداوم کاهش احتمالی نرخ دلار انتظار برای افت بیشتر قیمت سهام نیز وجود دارد، با این همه با توجه به نوسان قیمت‌ها در بازار ارز به نظر می‌رسد بازار سهام نیز دوشادوش این بازار شاهد نوسان‌های مقطعی خواهد بود.

به نظر می‌رسد با توجه به رشد قابل توجه قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی، اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند تا دست به عصا در تالار شیشه‌ای گام بردارند. رفتاری که با درس عبرت گرفتن از سال‌های گذشته می‌خواهد از اندک بازدهی‌های به دست آورده خود به هر قیمتی که شده صیانت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها