کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکوردشکنی‌های شاخص بورس تهران متوقف شد


کد خبر : ۵۳۷۶۰دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶:۰۷۲۹۲۲ بازدید

امروز از معدود روزهایی بود که معامله‌گران بورس تهران شاهد رکوردشکنی در نماگر اصلی بازار سهام نبودند. همچنین امروز صف‌های خرید ...

امروز از معدود روزهایی بود که معامله‌گران بورس تهران شاهد رکوردشکنی در نماگر اصلی بازار سهام نبودند. همچنین امروز صف‌های خرید با حجم گسترده روزهای گذشته شکل نگرفت.

امروز برخلاف روزهای گذشته در بازار سهام شتاب رشد قیمت‌ها کاهش یافت، به طوری که بر خلاف روال معمول این روزها شاخص کل در ترازی که در ابتدای باز شدن ساعات معاملاتی قرار داشت، ماند و در زمان بسته شدن معاملات تنها ۳۷۵ واحد رشد کرد.

در روزهای گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران هر روز بیش از ۴۰۰۰ واحد رشد کرد و توانست به کانال ۱۹۵ هزار واحدی راه یابد، اما امروز این شاخص هر چند که در ۱۰ دقیقه ابتدای باز شدن معاملات تا رقم ۱۹۶ هزار و ۷۹۲ واحدی بالا رفت، اما بعد از آن روند نزولی با شیب تندی را آغاز کرد و در نیمه کانال ۱۹۴ واحدی قرار گرفت. در دو ساعت پایانی معاملات نیز شاخص با مقداری رشد مواجه شد و به کانال ۱۹۵ هزار واحدی بازگشت.

شاخص کل هم‌وزن امروز با ۱۴۱ واحد رشد تا رقم ۳۴۰۷ واحدی افزایش یافت و شاخص آزاد شناور با ۱۶۳۷ واحد افزایش تا رقم ۲۰۹ هزار و ۷۹۷ بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول رشد ۱۲۸۶ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۱۴۵ هزار و ۳۸۴ واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم بیش از ۴۰۹۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۸۲ هزار و ۷۲۷ واحدی بازگشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۶۲ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار بر خلاف روزهای گذشته شدیدا در افت نماگر اصلی تاثیرگذار بود. پس از این نماد، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند.

خبر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بعد از برداشته شدن سقف رقابت در بورس در روزهای اخیر بر روی معاملات سهام شرکت‌های پتروشیمی تاثیرگذار بوده است،  این موضوع می‌تواند از عواملی باشد که سبب افت و خیز قیمت سهام شرکت‌های پتروشیمی‌ها در بورس شده است.

اما در گروه فلزات اساسی رشد بسیاری از سهم‌ها همچنان مشاهده می‌شود به طوری که نمادهایی همچون فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن فلزات بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص کل بازار سهام داشتند. در این گروه نمادهایی همچون سهامی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه و کالسیمین حدود ۴ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در گروه کانه‌های فلزی روند قیمت‌ها عمدتا صعودی بود و به عنوان نمونه در نماد توسعه معادن فلزات که از تاثیرگذاران روی شاخص کل بود، تا پایان معاملات شاهد صف خریدی با حجم بیش از ۱۹.۵ میلیون سهم و اوراق مالی بودیم.

خودرویی‌ها علی‌رغم اینکه در روزهای گذشته با رشد یک دست مواجه شدند امروز نیز هر چند که تعداد زیادی از سهم‌های این گروه رشد قیمت را ادامه دادند، اما تعداد سهم‌هایی که با کاهش قیمت مواجه شدند نیز کم نبودند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز قیمت‌ها عمدتا کاهشی بود و فرآورده‌های نفتی نیز شاهد افت قیمت بودند. البته در این گروه نماد شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت شیراز با افزایش قیمت روبرو شدند.

حجم معاملات بورس تهران به بیش از ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و تعداد معاملات رقم ۳۸۰ هزار و ۴۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیفکس نیز ۱۲.۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲۴۰.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۷۹۰ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات این بازار رقم ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد./ ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها