کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحلیل بازار آهن‌آلات ساختمانی


کد خبر : ۵۳۶۲۴جمعه، ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۱۱۶۶۵۰ بازدید

واقعیتی که این روزها شاهد آن هستیم، التهابات شدید ارزی است که در بازار رخ داده و این التهابات تا جایی ادامه داشته که نرخ دلار از ...

آهن‌پرایس- واقعیتی که این روزها شاهد آن هستیم، التهابات شدید ارزی است که در بازار رخ داده و این التهابات تا جایی ادامه داشته که نرخ دلار از نرخ 19 هزار تومان نیز عبور کرده است.

این موضوع روشن است که نوسانات نرخ ارز بر روی بیشتر بازارهای کشور از جمله بازار آهن آلات و فولاد تاثیر گذار خواهد بود. این در حالی است که هیچ آینده ای از این نوسانات مشخص نبوده و کارشناسان توانایی پیش بینی وضعیت بازار را ندارند. فقط در این میان شاهد حرکت موازی قیمت آهن آلات با نرخ ارز هستیم. 

اگرچه محاسبات قیمت فولاد نشان می دهد که هنوز قیمت ها در این بازار طبق دلار ازاد محسابه نشده و با نرخ آزاد فاصله زیادی دارد، اما همین سیگنال های بازار ارز موجب رشد نسبی قیمت ها دربازار آهن آلات شده است.  تا قبل از تاسوعا و عاشورا قیمت ها در بازار روندی آرام داشت، اما پس از گذشت تعطیلات شاهد نوسانات بسیار زیادی در این بازار بودیم.

آمارها از وضعیت نرخ ارز از ابتدای سال جاری تا کنون حاکی از رشد ۴۰۰ درصدی قیمت ها در این بازار می باشد. این میزان رشد قیمتی در بازار غیر رسمی بوده و در بازارهای رسمی، نرخ دلار حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین قیمت آهن آلات از ابتدای سال مورد بررسی قرار گرفته است که بر این اساس، قیمت میلگرد ۸۳ درصد، تیرآهن سبک ۵۴ درصد و تیرآهن سنگین ۴۴ درصد افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها