کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروی لوکس چری در ایران رونمایی شد + تصاویر


کد خبر : ۵۳۵۹۴پنجشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲:۰۶۳۲۶۸۵ بازدید

شب گذشته شرکت مدیران خودرو چری آریزو6 را طی مراسمی به اصحاب رسانه معرفی کرد. این مراسم که در قالب کلینیک خودرو و معرفی ...
خودروی لوکس چری در ایران رونمایی شد + تصاویرخودروی لوکس چری در ایران رونمایی شد + تصاویر

شب گذشته شرکت مدیران خودرو چری آریزو6 را طی مراسمی به اصحاب رسانه معرفی کرد. این مراسم که در قالب کلینیک خودرو و معرفی اولیه بود، توانست برخی اطلاعات جزئی را در خصوص جدیدترین سدان کمپانی چری به ما بدهد.

به گزارش ایران‌جیب از اسب بخار، طبق اطلاعات منتشر در وبسایت های خارجی و همچنین ملاقات حضوری با چری آریزو۶، می بینیم که این سدان از نظر فاصله محوری و بسیاری از اصول پایه پلتفرم با آریزو۵ برابری دارد. در بحث ابعاد اندازه، به غیر از شباعت عددی فاصله مجوری آریزو۵ و آریزو۶، در مباحث دیگر ابعادی سدان جدید چری بزرگتر از آریزو۵ به نظر می رسد.

چری آریزو۶ قرار است که با پیشرانه ای مشابه با آریزو۵ و تیگو۷ به بازار ایران عرضه شود. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار که می تواند گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر را تولید نماید. اما در بحث انتقال قدرت، این خودرو به جعبه دنده ای متفاوت از سایر محصولات چری مجهز است. با اینکه همچنان چری برای آریزو۶ مانند بسیاری از محصولات خود جعبه دنده ی CVT را انتخاب کرده است، اما مهندسان این کمپانی چینی می گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو۶ به روزتر از آریزو۵ است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده ی مصنوعی، می تواند یک جعبه دنده ی اتوماتیک ۹ سرعته باشد. ادعای چری این نکته را به ما می گوید که آریزو۶ می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹٫۲ ثانیه ثبت کند.

در برخی بحث های فنی هم می بینیم که چری آریزو۶ به استاندارد آلایندگی یورو۵ پلاس مجهز است و در بررسی های انجام شده می تواند مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۹ لیتر را داشته باشد.

pl8aj92c4yfrnx40zvnp.jpg

آن طور که مدیران خودرو در کاتالوگ اولیه چری آریزو۶ اعلام کرده است، این خودرو می خواهد در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار ایران عرضه شود که در تنها در تعداد کیسه های هوا و برخی امکانات رفاهی با هم متفاوت هستند. اما تجربه نشان می دهد که بعد از مدتی مدیران خودرو فولترین نسخه ی خودروهای خود را برای فروش قرار می دهد و از همین الان می توان پیش بینی کرد که این شرکت آریزو۶ را با تیپ اکسلنت و فول آپشن به دست مشتریان ایرانی می رساند.

اما با انتشار تصاویر چری آریزو۶ در فضای مجازی و اینستاگرام، کاربران متعددی به این نکته اشاره داشتند که امروز چری در بحث طراحی به پختگی رسیده و اصول مخصوص خود را پیدا کرده است. واقعیت هم همین است که چری آریزو۶ در طراحی داخلی و بیرونی بسیار کاملتر از خودروهای قبلی این کمپانی است و حتی می تواند نسبت به بسیاری از رقبا پیشتاز باشد. در کنار ظرافت های طراحی، می بینیم که بحث تولید و تجاری سازی این خودرو هم موفق بوده و در تزیینات بیرونی و کابین دقت ساخت مناسبی دیده می شود. بسیاری می گویند که با توجه به خط فکری طراحان چری و سابقه فعالیتشان در کمپانی های اروپایی، آریزو۶ هم جزئیاتی مشابه به خودروهای آلمانی و انگلیسی دارد. به عنوان مثال سبک طراحی بیرونی و همچنین برخی بخش های کابین به محصولات گروه فولکس واگن و آئوی شباهت دارد. همچنین طرح دریچه های پرتاب باد داخل کابین به شیوه مخفی طراحی و ساخته شده که ما را به یاد ترفندهای جگوار- لندروور در طراحی محصولاتشان می اندازد.

w16ninymtk4om5w5cie.jpg

با اینکه هنوز چینی ها فاصله ی زیادی با خودروسازان اروپایی، آمریکایی، کره ای و ژاپنی دارند، اما می بینیم که هر روز این فاصله را کمتر می کنند و گاهی با برخی ابتکارها سرعت خود را برای رسیدن به خودروسازان مطرح دنیا بیش از حد انتظار افزایش می دهند.

شنیده ها حاکی از آن است که در صورت ثبات نسبتی اقتصاد و صنعت خودرو کشور، مدیران خودرو چری آریزو۶ را به صورت رسمی در سومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران برای عموم مردم رونمایی می کند و از اواخر پاییز سال جاری، پیش فروش و تولید اولیه آن را آغاز می نماید. با توجه به احتمال های مختلف، چری آریزو۶ در آینده نزدیک قیمتی میان آریزو۵ و تیگو۷ را خواهد داشت. باید به این نکته توجه داشته باشید که هنوز کمپانی چری، آریزو GX و یا همان آریزو۶ را به صورت رسمی در چین و سایر کشورها عرضه نکرده و قیمت جهانی مشخصی برای آن وجود ندارد.

oc02uhdxikk98imuvhe3.jpg

لازم به ذکر است که خودروی معرفی شده در مراسم شب گذشته به عنوان نمونه در ایران حضور دارد و نسخه ی بازار ایران برخی امکانات را بیشتر و یا کمتر از نسخه ی بازار چین خواهد داشت.

با این حال لیست مشخصات فنی زیر شباهت بسیار زیادی با نسخه ی نهایی چری آریزو۶ در بازار ایران دارد:

موتور ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر
جعبه دنده ی اتوماتیک CVT با حالت تیپ ترونیک ۹ سرعته
دیفرانسیل جلو
فرمان کمکی برقی
رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی
ظرفیت باک ۵۵ لیتری
مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹٫۲ ثانیه ای
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
ترمز پارک برقی
اتوهلد
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
حالت رانندگی اسپرت و عادی
دریچه ی هوای صورت برای سرنشینان عقب
سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی
تریم داخلی چرم ( صندلی- فرمان – داشبورد )
سنسور باد لاستیک
دوربین ۳۶۰ درجه
استارت دکمه ای
کروزکنترل
آینه های جانبی تاشو برقی با گرمکن
نورپردازی کابین
صندلی راننده ۶ جهته دستی
سانروف
سنسور پارک جلو و عقب
سنسور نور
سامانه ی رهیاب ماهواره ای
دی لایت
نمایشگر ۹ اینچی با حافظه ی داخلی
بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن های هوشمند
۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر
نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها