کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش یک بانک به خبری درباره تراکنش های سکه ثامن


کد خبر : ۵۳۵۵۸سه شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۹۸۰۶۴ بازدید

بانک ملت در اطلاعیه ای با اعلام اینکه سقف تراکنش های سکه ثامن تفاوتی با سایر مشتریان و پذیرنده ها نداشته است، ادعای نسبت خانوادگی ...

بانک ملت در اطلاعیه ای با اعلام اینکه سقف تراکنش های سکه ثامن تفاوتی با سایر مشتریان و پذیرنده ها نداشته است، ادعای نسبت خانوادگی متهم پرونده سکه ثامن با رییس شعبه این بانک را تکذیب کرد.

موضوع ورشکستگی سکه ثامن که در یکسال اخیر اقدام به خرید و فروش آنلاین سکه طلا کرده بود، هفته گذشته رسانه ای شد و اکنون پرونده ای در این زمینه در دستگاه قضایی با 600 شاکی مفتوح است؛ حساب های مدیر این شرکت مسدود و شرکت پلمپ شده و پلیس فتا از مال باختگان خواسته تا مدارک و مستندات خود را به دستگاه قضایی ارایه کنند.

در روزهای اخیر در برخی شبکه های اجتماعی این ادعا مطرح شد که سقف تراکنش های سکه ثامن که حساب آن نزد بانک ملت بود، نامحدود بوده و متهم پرونده نیز با رییس شعبه آن بانک ارتباط خانوادگی داشته است.

در این پیوند بانک ملت روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: پایانه پرداخت اینترنتی سکه ثامن براساس مقررات و شرایط حاکم بر فعالیت شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت(PSP) بوده است و سقف مبلغ هر تراکنش در پایانه های اینترنتی برای این پذیرنده مانند سایر پذیرندگان 500 میلیون ریال و در پایانه های USSD برابر 2 میلیون ریال بوده و تفاوتی با سایر پذیرنده ها و مشتریان این بانک نداشته است.

همچنین تخصیص پایانه پرداخت اینترنتی به این شرکت به استناد مجوزهای نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) و سایر مستندها براساس الزامات شاپرک بوده است.

«براساس بررسی های انجام شده، وجود هرگونه نسبت خانوادگی متهم پرونده (آقای زاهدی فر) با رییس شعبه یا کارکنان بانک ملت نیز تکذیب و تاکید می شود سازوکارهای فنی و نظارتی در سامانه های این بانک به گونه ای است که امکان اثرگذاری شخص در عملیات بانکی و تراکنش های غیرحضوری اساساً و مطلقاً وجود ندارد.»

بر اساس این اطلاعیه، بانک ملت همه اطلاعات مرتبط با متهم و تراکنش شرکت سکه ثامن را براساس دستور مقام قضایی در اختیار پلیس فتا قرار داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها