کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نامه‎نگاری برای پلمب سایت های خرید و فروش آنلاین سکه


کد خبر : ۵۳۴۴۷یکشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۵۶۱۹۱۲ بازدید

بعد از ورشکستگی سکه ثامن و سرگردانی سرمایه گذاران این سایت، اتحادیه طلا و جواهر از نامه نگاری برای پلمب سایر سایت های خرید و فروش آنلاین سکه خبر داد.

 هفته گذشته همزمان شد با اعلام ورشکستگی سایت سکه ثامن و سرگردانی جمع زیادی از مردم که سرمایه های خود را به طمع سود بیشتر در این شرکت قرار داده بودند.

ورشکستگی سکه ثامن هرچند خود با اما و اگرهایی همراه است ولی موجب شده تا موجی در دستگاه های مربوطه تشکیل شود تا مانع از تکرار این موضوع شوند.

سکه ثامن در سایت رسمی خود اعلام کرده بود که مجوز اتحادیه طلا و جواهر را داراست ولی آیت محمد ولی این مجوز را رد کرده و گفته که این اتحادیه هیچ مجوزی به سکه ثامن نداده است.

ولی بعد از چند روز باردیگر اعلام شد که مجوزی که سکه ثامن از آن بعنوان مجوز اتحادیه طلا و جواهر استفاده کرده، از اتحادیه طلا و جواهر شهر بناب اخذ شده بود ولی این شرکت با این مجوز در تهران فعالیت می کرد.

هرچند سکه ثامن مجوز فعالیت الکترونیکی را نیز از وزارت صنعت و معدن دریافت کرده بود ولی این وزارت خانه هم مجوز را رد و اعلام کرده: نشان «نماد کسب کار در فضای مجازی» یک نشان اعتماد مطلق به موسسات مجازی نیست.

 امیری سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه نشان کسب و کار در فضای مجازی نمی تواند تضمین کننده صحت و سلامت کسب و کار در فضای مجازی باشد، گفت: مالباختگان خریداران آنلاین سکه و طلا به نشان اعتماد، اعتماد کردند؛ این نشان برای احراز هویت است.

با این وجود اما هنوز چند شرکت دیگر هستند که کسب و کارشان مشابه سکه ثامن است و سرمایه های مردمی نیز در این سایت ها قرار دارند.

برهمین اساس هم، آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا به خبرنگار تسنیم گفته درباره فعالیت این سایت ها و غیرقانونی بودن آن با نهادهای ذی ربط مکاتبه کرده ایم تا جلوی فعالیت آنها گرفته شود.

محمد ولی از مردم خواست در سرمایه گذاری هایی که سودهای اغواکننده ای به فرد پیشنهاد می شود، دقت بیشتری داشته باشند زیرا در فضای اقتصادی کنونی نمی توان با روش عرفی به سودهای چندبرابر حد معمول رسید مگر آنکه پای سوءاستفاده، کلاهبرداری یا پولشویی مطرح باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها