کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت دلار در ایران بهترین فرصت را برای جذب دانشجوی خارجی فراهم کرده است


کد خبر : ۵۳۳۶۴جمعه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴:۴۴۱۰۸۵۹ بازدید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در ایران بهترین فرصت را برای جذب دانشجوی خارجی فراهم ...

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در ایران بهترین فرصت را برای جذب دانشجوی خارجی فراهم کرده است، گفت: سهم دانشجویان خارجی در کشور باید از زیر یک درصد به ۵ درصد برسد.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ناتوانی وزارت علوم در جذب دانشجویان خارجی در سال‌های گذشته و ضرورت استفاده از شرایط کنونی اقتصادی برای جذب دانشجوی بیشتر به دلیل افزایش نرخ ارز در ایران، گفت: دلار براساس مصوبه دولت برای دانشجویان به نرخ 4200 تومان حساب می‌شود اما باید کاری کرد تحصیل در ایران برای دانشجویان خارجی به صرفه‌تر باشد چراکه مطابق برنامه پنج ساله ششم توسعه سهم دانشجویان خارجی در کشور باید افزایش یابد.


سهم دانشجویان خارجی در کشور باید 5 درصد باشد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس اعلام معاون آموزشی وزیر علوم سهم دانشجویان خارجی در کشور باید 5 درصد باشد، اما عملا این رقم حتی یک درصد هم نیست، ادامه داد: متاسفانه نظام آموزشی ایران نتوانسته بستر را آنطور که باید برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های معتبر داخلی فراهم کند.


افزایش قیمت دلار در ایران بهترین امکان را برای جذب دانشجوی خارجی فراهم کرده

وی با بیان اینکه اکنون که قیمت دلار در ایران افزایش پیدا کرده است بهترین زمان برای جذب دانشجوی خارجی است، اظهارکرد: جذب دانشجوی خارجی علاوه بر افزایش اعتبار دانشگاه‌های ایران، درآمدزایی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد به همین دلیل باید مطابق با برنامه‌های بالادستی تا پایان برنامه ششم توسعه 75 هزار دانشجوی خارجی جذب کرد.  


تعداد دانشجویان خارجی جهان 2.3 در دو دهه اخیر برابر شده

عباسی با تاکید بر اینکه تعداد دانشجویان خارجی جهان 2.3 در دو دهه اخیر برابر شده و کشورهای منطقه نیز در یک رقابت جدی برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای جذب دانشجویان خارجی تدارک دیده‎‌اند، اضافه کرد: در ایران نوعی بی‌تصمیمی با وجود راهبرد کلان ملی در این زمینه مشهود است.


اعطای تسهیلات به دانشجویان خارجی یکی از ضرورت‌های جذب دانشجو در کشور

وی اعطای تسهیلات به دانشجویان خارجی را یکی از ضرورت‌های جذب این دانشجویان در کشور برشمرد و اضافه کرد: از سویی دیگر میزان اخذ شهریه نیز باید به گونه‌ای قابل رقابت با سایر کشورها باشد‌.


بسیاری از دانشجویان کشورهای همسایه علاقه‌مند به حضور در ایران هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است جذب دانشجویان خارجی یکی از عوامل رونق‌ کشور است به ویژه آنکه بسیاری از دانشجویان کشورهای همسایه به ویژه فارسی‌زبانان علاقه‌مند به حضور در ایران هستند و باید زمینه حضور این دانشجویان را در کشور فراهم شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها