کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خریداران هندی نفت، به روپیه با ایران معامله خواهند کرد


کد خبر : ۵۳۳۵۶پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱:۰۴۴۸۱۷ بازدید

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع در صنعت نفت هند می‌گوید که خریداران هندی نفت ایران پول نفت را به روپیه به طرف ایرانی خواهند پرداخت.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع در صنعت نفت هند می‌گوید که خریداران هندی نفت ایران پول نفت را به روپیه به طرف ایرانی خواهند پرداخت.

یکی از این دو منبع به رویترز گفته است که خریداران هندی خود را برای "گزینه احتمالی" آماده می‌کنند و نمی‌خواهند به واسطه تحریم‌ها از پرداخت پول نفت به ایران باز بمانند.

منبع دوم هم گفته است: "قبلا ۴۵ درصد تجارتمان به روپیه بود، اما حالا می‌تواند ۱۰۰ درصدش به روپیه باشد. باید با همدیگر در این باره تصمیم بگیریم."

هند پس از چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و گزارش‌هایی از توقف خرید نفت ایران از طرف چندین شرکت نفتی هندی منتشر شده است.

گزارش رویترز می‌گوید بانک‌های یو.سی.او و آی.دی.بی.آی در هند برای انجام پرداخت‌ها به ایران در نظر گرفته شده‌اند.

پیش از این خریداران هندی نفت ایران از بانک تجارتی ایران و اروپا، در آلمان و همچنین بانک دولتی هند برای پرداخت‌هایشان استفاده می‌کردند.


شرکت هندی-ایرانی وارداتش را کم می‌کند

یک شرکت نفتی هند گفته است که به خاطر تحریم نفتی ایالات متحده علیه ایران، خرید نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز و نشریه هندی اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه نفتی گزارش کرده‌اند که شرکت هندی چنای پترولیوم از ماه اکتبر سال جاری - ده روز دیگر - خرید و تصفیه نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد. دلیل این تصمیم نزدیک شدن زمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تمایل این شرکت به حفظ پوشش بیمه‌ای خود گزارش شده است.

این شرکت دارای دو پالایشگاه تصفیه نفت در هند با ظرفیت روزانه ۲۳۰ هزار بشکه است و ۱۵.۴ درصد سهام آن به شرکت بازرگانی نفت ایران مستقر در سوییس - از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران - تعلق دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خرداد سال جاری از برجام خارج شد و اعلام کرد که تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در دو مرحله به اجرا گذاشته خواهد شد. مرحله دوم این تحریم‌ها که بر قطع صادرات نفت و ارتباط مالی جمهوری اسلامی با خارج متمرکز است، از روز ۱۳ آبان به اجرا گذاشته خواهد شد. اجرای این تحریم‌ها برای شهروندان و موسسات آمریکایی لازم الاجراست و ایالات متحده هشدار داده است که شرکت‌های کشورهای ثالث هم در صورت تخطی از این تحریم‌ها از دسترسی به امکانات تجاری و مالی ایالات متحده محروم خواهند شد.

شرکت چنای پترولیوم گفته است که شرکت بیمه "یونایتد ایندیا" به اطلاع آن رسانده است که قرارداد بیمه‌ای این شرکت که از ماه اکتبر باید تجدید شود شامل بیمه در برابر جریمه یا ضرر و زیان ناشی از خرید و تصفیه نفت ایران نخواهد بود. در نتیجه، چنای پترولیوم تصمیم گرفته است قرارداد با ایران برای بارگیری یک میلیون بشکه نفت در طول ماه اکتبر را لغو کند.

به گزارش رویترز، با تصمیم شرکت چنای پترولیوم به توقف خرید نفت از ایران، کل واردات نفتی هند از ایران در ماه اکتبر به حدود ۱۰ میلیون بشکه تقلیل خواهد یافت که کمتر از میزانی است که قبلا پیش‌بینی می‌شد.

این شرکت که زیر مجموعه شرکت ایندیان اویل، بزرگترین شرکت تصفیه نفت در هند است، قراردادی را برای خرید تا دو میلیون تن نفت در سال مالی ۱۰۲۸/۱۹ امضا کرده بود.

پیش از این شرکت دولتی "هندوستان" هم خرید نفت از ایران را به خاطر مشکلات مربوط به بیمه ضرر و زیان ناشی از همکاری با جمهوری اسلامی متوقف کرده بود و شرکت بهارات پترولیوم هم که اوایل سال جاری خرید نفتی خود از ایران را افزایش داده بود در نظر دارد با آغاز تحریم‌ها میران خرید را به شدت کاهش دهد.

چند شرکت دیگر هندی نیز آماده توقف خرید نفت از ایران می‌شوند.

اخیرا مقامات آمریکایی برای مذاکره با شرکت‌ها و مقامات هندی به آن کشور سفر کردند و گزارش‌هایی از احتمال معافیت برخی شرکت‌های هندی از تحریم نفتی ایران منتشر شد اما این گزارش‌ها رسما تایید نشده و جزئیاتی در این زمینه در دست نیست. همزمان با خبر توقف خرید نفت توسط شرکت چنای پترولیوم، نشریه اکونومیک تایمز هند به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش کرد که هند "به منظور حفظ امنیت انرژی و تامین نفت مورد نیاز خود با آمریکا در تعامل است."

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه هند با اشاره به طرح توسعه بندرچابهار با مشارکت چین، این طرح را برای همه طرف‌های قرارداد و همچنین افغانستان بسیار مهم توصیف کرده و گفته است که دولت هند این موضوع را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها