کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش بهای نفت در سایه نگرانی‌ برخاسته از تحریم نفتی ایران


کد خبر : ۵۳۲۹۲دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۲۴۶۱۸ بازدید

به‌رغم آنکه آمریکا، عربستان و روسیه اعلام کرده‌اند بر تولید نفت خود خواهند افزود، نگرانی ناشی از کاهش عرضه نفت خام باعث افزایش بهای این ...
افزایش بهای نفت در سایه نگرانی‌ برخاسته از تحریم نفتی ایرانافزایش بهای نفت در سایه نگرانی‌ برخاسته از تحریم نفتی ایران

به‌رغم آنکه آمریکا، عربستان و روسیه اعلام کرده‌اند بر تولید نفت خود خواهند افزود، نگرانی ناشی از کاهش عرضه نفت خام باعث افزایش بهای این فرآورده در بازارهای جهانی شده است. صادرات نفت ایران کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) خبر از افزایش مجدد بهای نفت خام در بازارهای جهانی داده است.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه ۲۶ شهریور به ۷۸ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت. بهای هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز افزایشی ۵۰ سنتی داشت و به مرز ۷۰ دلار برای هر بشکه نزدیک شد.

افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی در سایه نگرانی‌های برخاسته از حذف صادرات نفت ایران پدید آمده است. صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمار ارائه شده از سوی تحلیلگران "مریل لینچ" به طور متوسط ظرف سه‌ ماهۀ گذشته روزانه ۵۸۰ هزار بشکه کاهش داشته است.


اظهارات وزیر انرژی آمریکا

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، روز جمعه ۲۳ شهریور به خبرنگار رویترز گفته بود که با توجه به سیاستی که آمریکا و عربستان دنبال می‌کنند، انتظار افزایش بهای نفت خام نمی‌رود.

پری گفته بود که آمریکا در همراهی با عربستان و روسیه می‌توانند نیازهای برخاسته از حذف صادرات نفت ایران را برای ۱۸ ماه آینده برآورده سازند.

این در حالی است که استفن برن‌ناک، تحلیلگر بازار نفت در شرکت "پی‌وی‌ام اویل" لندن، بر این باور است که نگرانی ناشی از حذف صادرات نفت خام ایران در افزایش بهای این فرآورده در بازارهای جهانی موثر بوده است.

به سخن دیگر، بازار انرژی در برابر دو تحول ناهمساز قرار دارد. از یکسو، جنگ بازرگانی بین آمریکا و چین می‌تواند باعث کاهش نرخ رشد چین شده و از میزان نیاز این کشور به نفت خام بکاهد و از سوی دیگر، حذف نفت صادراتی ایران می‌تواند در تامین نیازهای جهانی به  این فرآورده تولید نارسایی بکند.

روز دوشنبه ۲۶ شهریور کمیته مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای بررسی وضعیت بازارهای انرژی تشکیل جلسه می‌دهد.

بنیامن لو، یکی از دلالان شرکت "فیلیپ فیوچرز"، گفته است که توجه بازارهای جهانی انرژی معطوف به تصمیم‌ها و سیاست تولیدی است که از سوی کشورهای عضو اوپک و همچنین کمیته مشترک کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان اتخاذ خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها