کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علی خروس، سردسته باند هک حساب‌های بانکی گیر افتاد


کد خبر : ۵۳۲۹۰دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۲۱۸۲۵ بازدید

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند هکر حساب‌های بانکی که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند، خبر داد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند هکر حساب‌های بانکی که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ کیوان ظهیری با اشاره به انهدام باند سه نفره هک حساب‌های بانکی در فضای مجازی گفت: طی تماسی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام می شود افرادی در یکی از شعب بانک واقع در خیابان ملاصدرا در حال انجام اقدامات مشکوکی هستند. بلافاصله ماموران گشت کلانتری ۱۴۵ ونک به محل مورد نظر اعزام می‌شوند. او ادامه داد: در محل مورد نظر مشاهده می‌شود دو مرد جوان تعداد زیادی هدیه کارت در دست دارند و در حال دریافت وجه نقد هستند. این دو نفر دستگیر شده و در ابتدا درباره اقدامات‌شان توضیحاتی را ارائه نکرده و در ادامه از حضور فرد دیگری خبر می‌دهند که در شعاع ۱۰۰ متری آنها و در یک خودروی پژو پارس زاغ زنی می کرده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در بازرسی اولیه از این افراد تعداد ۳۵ کارت هدیه و هشت فقره کارت عابر بانک، دستگاه پول شمار و لب تاب کشف و ضبط می‌شود در ادامه و در کلانتری پس از تحقیقات تکمیلی ماموران متوجه می‌شوند که این افراد از اعضای باند هکرهای حساب‌های بانکی هستند. سرهنگ ظهیری با بیان اینکه نفر اصلی این بانک فردی ۲۷ ساله است درباره شگرد کار این افراد توضیح داد: این فرد با استفاده از شماره تماس‌های افرادی که دارای تمکن مالی بودند و در فضای مجازی فعالیت حساب بانکی داشتند را شناسایی و پس از انجام یکسری اقداماتی که منجر به فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی شده است به اطلاعات سه جلدی و حساب‌های بانکی این افراد متمول دسترسی پیدا کرده و از این طریق نسبت به تخلیه حساب بانکی آنها اقدام می‌کرده‌اند.

او ادامه داد: این فرد با همدستی دو نفر دیگر که یکی از آنها علی خروس ۱۹ ساله و دیگری که جوانی ۲۱ ساله است، افراد معتاد را در حاشیه اتوبان‌ها و خیابان‌ها شناسایی و کارت عابر آنها را به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردند یا با افتتاح حساب برای این معتادان در شعب مختلف مبالغ هک شده را به این حساب‌ها منتقل می‌کردند. رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: این افراد تاکنون به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان که از این طریق کسب کرده‌اند اعتراف کرده و در حال حاضر پرونده‌ آنها در پلیس آگاهی در حال بررسی است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها