کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا زمینه‌های اجرای تحریم‌های نفتی ایران را فراهم می‌کند


کد خبر : ۵۳۰۹۵دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹:۳۱۹۲۶۰ بازدید

دو دیدار مهم در دستور کار این هفته وزیر انرژی آمریکا قرار دارد: دیدار با وزیر انرژی عربستان در واشنگتن و دیدار با وزیر انرژی روسیه در ...
آمریکا زمینه‌های اجرای تحریم‌های نفتی ایران را فراهم می‌کندآمریکا زمینه‌های اجرای تحریم‌های نفتی ایران را فراهم می‌کند

دو دیدار مهم در دستور کار این هفته وزیر انرژی آمریکا قرار دارد: دیدار با وزیر انرژی عربستان در واشنگتن و دیدار با وزیر انرژی روسیه در مسکو. هدف از این دیدارها آماده‌سازی شرایط برای تحریم‌های نفتی ایران اعلام شده است.

تا موعد تعیین شده برای تحریم‌های نفتی ایران کمتر از دو ماه زمان باقی است. آمریکا اعلام کرده است که از روز ۱۳ آبان (۴ نوامبر) سیاست ناظر بر تحریم‌هایی که علیه ایران پیش‌بینی کرده است را اجرایی خواهد کرد. مهم‌ترین بخش این تحریم‌ها متوجه صادرات نفتی ایران و همچنین قطع ارتباط ایران با شبکه مالی سوئیفت اعلام شده است.

اما مهم‌ترین نگرانی آمریکا افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی است. بهای نفت خام ظرف ۴ ماه گذشته (از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای)، صرف‌نظر از نوسانات دائمی، روندی صعودی داشته است. بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال این هفته به ۷۶ دلار رسید. همین موضوع باعث نگرانی کاخ سفید شده است.

در همین رابطه، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، فعالیت‌های خود را برای تامین نیازهای جهانی به نفت خام پس از کاهش صادارت نفت ایران شروع کرده است.
 

دو دیدار مهم

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) خبر از دیدار روز دوشنبه ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، با خالد فالح، وزیر نفت عربستان سعودی داد. وزیر نفت عربستان به همین منظور به واشنگتن سفر کرده است.

دولت ترامپ در آستانه‌ی اعلام خروج این کشور از توافق هسته‌ای از عربستان رسما خواسته بود، با افزایش تولید نفت خام خود کمبود ناشی از حذف یا کاهش صادرات نفت ایران را جبران کند.

در همان هنگام اعلام شد که مسئولان دولت ترامپ تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در این باره گفت‌وگو کرده‌اند. این خبر از سوی مقامات عربستان نیز تکذیب نشد. محمد بن سلمان اعلام کرد که تماس بین آمریکا و عربستان درباره مسائل انرژی، امری طبیعی و برخاسته از گفت‌وگوها و مذاکرات دائمی دو کشور بر سر بازارهای انرژی بوده است.

عربستان نیز پس از آن اعلام کرده بود که اوپک باید سهمیه تولیدی خود را حفظ کند و هر گاه یکی از اعضای اوپک نتواند به میزان تعیین‌شده نفت تولید کند، سهمیه تولید آن کشور باید بین کشورهای دیگر عضو این سازمان تقسیم شود؛ موضوعی که اعتراض بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، و دیگر مسئولان این کشور را برانگیخت.


دیدار با وزیر انرژی روسیه

ریک پری پس از گفت‌وگو با وزیر نفت عربستان به روسیه سفر خواهد کرد و با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز در همین ارتباط گفت‌وگو و مذاکره خواهد نمود. این  دیدار روز پنجشنبه در مسکو برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است که کشورهای عضو اوپک و همچنین کشورهای غیرعضو در ماه جاری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

از سفر پری به مسکو و دیدار وزیران انرژی دو کشور آمریکا و روسیه، به عنوان مهم‌ترین دیدار مسئولان دو کشور پس از دیدار و گفت‌وگوهای بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی یاد شده است.

دیدارهای وزیران انرژی آمریکا و روسیه تا پیش از این به طور مستمر صورت می‌گرفت. هدف از این دیدارها، هماهنگ کردن سیاست‌های ناظر بر بازار انرژی جهانی بوده است، حال آنکه پس از بحران کریمه در سال ۲۰۱۴، دیدارهای بین وزیران انرژی دو کشور لغو شده‌ بودند.

ترامپ اکنون در آستانه اجرا کردن سیاست تحریم‌های نفتی ایران، خواستار بهبود سطح همکاری‌ها با روسیه در زمینه انرژی شده است.

این در حالی است که تحریم‌های اخیر روسیه از سوی آمریکا و همچنین انتقاد دولت آمریکا از طرح ایجاد خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان از جمله مسائلی است که بر مناسبات دو کشور سایه افکنده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها