کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قطر سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در آلمان را افزایش می‌دهد


کد خبر : ۵۳۰۹۳دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷:۵۴۱۷۸۸ بازدید

امیر قطر اعلام کرد که کشورش سرمایه‌گذاری خود در آلمان را 10 میلیارد یورو افزایش خواهد داد. آلمان نیز به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گاز مایع طبیعی ...
قطر سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در آلمان را افزایش می‌دهدقطر سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در آلمان را افزایش می‌دهد

امیر قطر اعلام کرد که کشورش سرمایه‌گذاری خود در آلمان را 10 میلیارد یورو افزایش خواهد داد. آلمان نیز به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گاز مایع طبیعی و زیرساخت‌های قطر علاقه‌مند است.

جمعه هفته گذشته نشست دوروزه سرمایه‌گذاران آلمانی و قطری به پایان رسید. در این نشست که با حضور آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در برلین برگزار شد، سران دو کشور آمادگی خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کردند.

تمیم بن حمد آل ثانی گفت، به روابط و همکاری‌های دوجانبه با آلمان "افتخار" می‌کند و مایل است، سرمایه‌گذاری در آلمان را به میزان ۱۰ میلیارد یورو افزایش دهد.

مرکل نیز ضمن ابراز خشنودی از تمایل قطر به سرمایه‌گذاری بیشتر در آلمان گفت، روابط اقتصادی "خیابان یک طرفه" نیستند و آلمان هم امکانات مناسبی برای سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در زیرساخت‌های قطر می‌بیند.

صدراعظم آلمان در ادامه به اهمیت گاز مایع طبیعی قطر اشاره کرد و گفت‌، در این زمینه نیز امکان افزایش همکاری دوجانبه وجود دارد.

قطر بزرگترین صادرکننده گاز مایع طبیعی در دنیاست  و قصد دارد تولید خود را افزایش دهد.  مرکل در عین حال تاکید کرد که در آلمان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران تصمیمات اقتصادی را بدون دخالت مستقیم دولت می‌گیرند و آنها در این زمینه معیارهای خودشان را دارند.


همکاری‌های میلیاردی فعلی

روابط تجاری آلمان با قطر چشمگیر نیست. در سال ۲۰۱۶ صادرات آلمان به این کشور دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بود و ارزش کالاهای وارداتی آلمان از قطر به نیم میلیون یورو هم نرسید.

اما حکومت قطر سهام شماری از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله "فولکس واگن" ، "زیمنس"، "سولار ورلد" و همچنین "دویچه بانک" را داراست که ارزش آنها حدود ۲۵ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.

 ۱۷ درصد سهام فولکس واگن و شش درصد سهام دویچه بانک متعلق به قطر است.

در پی تیرگی روابط قطر با عربستان، امارات، بحرین و مصر در تابستان گذشته، دولت قطر برای گسترش همکاری‌ها اقتصادی خود با کشورهای گوناگون، از جمله ترکیه تلاش زیادی می‌کند.

کشورهای نامبرده قطر را به حمایت از جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های تروریستی منطقه متهم می‌کنند اما دوحه همواره این اتهام‌ها را رد کرده است. 

قطر با حدود دو میلیون جمعیت کشور کوچکی است اما درآمد سرانه ۱۱۳ هزار یورویی آن رکوردی جهانی به‌شمار می‌رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها