کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۵۳۰۳۰شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۶۷۶۰ بازدید

در حالی که به دلیل عملکرد ضعیف بازارهای بورس جهان قیمت نفت خام آمریکا کاهش یافته، قیمت نفت برنت به دلیل عوامل ژئوپلتیک ...

در حالی که به دلیل عملکرد ضعیف بازارهای بورس جهان قیمت نفت خام آمریکا کاهش یافته، قیمت نفت برنت به دلیل عوامل ژئوپلتیک، از جمله اعتراضات خشونت بار در عراق با افزایش همراه بود.

 قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با 2 سنت کاهش به 67 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم در پایان معاملات دیروز با 33 سنت افزایش به 76 دلار و 83 سنت رسید.

در این هفته نفت خام آمریکا تقریبا 3 درصد و نفت برنت 0.8 درصد افت قیمت را شاهد بودند.

در حالی که اعتراضات در شهر بصره عراق بالا گرفته و جنگ داخلی در سوریه ممکن است تشدید شود، به گفته تحلیلگران تحولات ژئوپلتیک موجب افزایش قیمت نفت برنت شده است.

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «وضعیت در بصره به شدت متشنج است... این موجب افزایش قیمت نفت برنت می شود.»

پس از آنکه معترضان عراقی وارد یک تاسیسات نفتی 400 هزار بشکه ای متعلق به شرکت لوک اویل شدند و 2 نفر از کارکنان آن را به گروگان گرفتند، قیمت نفت برنت در معاملات پس از تعطیلی بازار شاهد رشد بیشتری بود.

در اوایل هفته گذشته و با توجه به تعطیلی سکوهای نفتی در خلیج مکزیک به دلیل طوفان گوردون، قیمت نفت خام آمریکا افزایش یافته بود.

پس از آنکه گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد که اشتغال زایی در این کشور در ماه اوت سرعت گرفته است، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی روز جمعه افزایش داشت. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن کالاهایی نظیر نفت برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

بالا گرفتن تنش های تجاری در کنار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا که نگرانی ها از سرعت گرفتن روند افزایش نرخ بهره در آمریکا را تشدید کرده است، موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس جهان شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها