کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کویتی‌ها تنبل‌ترین کشور جهان معرفی شدند


کد خبر : ۵۳۰۱۴پنجشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۱۸۱۰۲۸۴ بازدید

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد مردم کویت، عربستان و عراق بی تحرک ترین مردم جهان هستند و در ایران 20 درصد مردان و 40 درصد زنان تحرک کافی ندارند.
کویتی‌ها تنبل‌ترین کشور جهان معرفی شدندکویتی‌ها تنبل‌ترین کشور جهان معرفی شدند

گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد، یک چهارم جمعیت جهان به اندازه کافی فعالیت نمی کنند. در تحقیقی که در 168 کشور جهان انجام شده، مردم اوگاندا پرتحرک تر از مردم سایر کشورها بوده اند، و مردم کویت بی تحرک ترین مردم جهان بوده اند.

در این فهرست، آمریکا در رده 143، انگلیس در رده 123، سنگاپور رده 126 و استرالیا در رده 97 قرار دارد.

این گزارش حاکی است در کویت،  عربستان و عراق، بیش از نیمی از جمعیت به اندازه کافی فعالیت نمی کنند. اما در کشور اوگاندا، تنها 5.5 درصد مردم به اندازه کافی فعالیت ندارند. در کویت 67 درصد مردم، عربستان 53 درصد و عراق 52 درصد مردم از تحرک کافی برخوردار نیستند.

بر اساس این گزارش در ایران 20 درصد مردان تحرک کافی ندارند و این رقم برای زنان ایرانی 40 درصد برآورد شده است.

از نظر سازمان بهداشت جهانی، کسانی تحرک کافی دارند که حداقل 75 دقیقه فعالیت شدید یا 150 دقیقه فعالیت متوسط در هفته یا ترکیبی از این دو را داشته باشند.

در اکثر کشورهای جهان، زنان کمتر از مردان تحرک بدنی دارند. مردم در کشورهای فقیرتر بیش از دو برابر کشورهای با درآمد بالا فعالیت بدنی دارند. نویسندگان این گزارش خاطر نشان می کنند که پشت میز نشینی و وابستگی بیشتر به خودرو از عوامل کاهش فعالیت بدنی در افراد هستند.

میزان فعالیت بدنی مردم جهان در فاصله سال های 2001 و 2016 رشد قابل توجهی نداشته و سازمان بهداشت جهانی در مسیر دستیابی به هدف تعیین شده برای سال 2025 یعنی کاهش 10 درصدی بی تحرکی فیزیکی قرار ندارد. این گزارش تاکید می کند: «افزایش قابل توجه اقدامات ملی در اکثر کشورها (برای بالا بردن سطح تحرک فیزیکی افراد) بسیار ضروری است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها