کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تصمیم‎گیری درباره افزایش قیمت خودرو به تعویق افتاد


کد خبر : ۵۲۹۱۰دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰:۳۶۲۰۴۱۳ بازدید

یک عضو شورای رقابت با اعلام اینکه این شورا با ارسال نامه ای به بانک مرکزی نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال را درخواست کرده ...

یک عضو شورای رقابت با اعلام اینکه این شورا با ارسال نامه ای به بانک مرکزی نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال را درخواست کرده است، گفت: پس از دریافت نرخ تورم، شورا در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم گیری خواهد کرد.

ولی ملکی در گفت وگو با تسنیم، در رابطه با جلسه امروز شورای رقابت که به منظور بررسی قیمت خودرو تشکیل شده بود، اظهار داشت: این جلسه با حضور مدیران عامل دو شرکت خودروساز برگزار و سوالات اعضاء در مورد دلایل افت تولید، فروش و حتی ابهامات احتکار خودرو مطرح شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان در این جلسه توضیحاتی را در مورد این موضوعات مطرح کردند، افزود: یکی از استدلال های خودروسازان در افزایش قیمت و هزینه تولید، رشد نرخ ارز بود و معتقد بودند، با افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و نرخ ارز فروش خودرو با قیمت‌های فعلی برای آنها به صرفه نیست.

این عضو شورای رقابت اضافه کرد: خودروسازان احتکار خودرو را هم به صرفه ندانسته و اعلام کردند، روزانه بیش از 2 هزار خودرو تولید می‌کنند که احتکار این رقم اصلا منطقی نیست  البته تعدادی از خودروها در انبار شرکتها به دلیل کمبود قطعه قرار دارند که در صدد تأمین قطعات و عرضه آنها در سطح بازار هستند.

ملکی با اعلام اینکه در پایان این جلسه قرار شد شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال را دریافت کند، گفت: البته در این جلسه خودروسازان لیستی از افزایش هزینه های خود به شورا ارائه کردند اما جمع بندی قیمت خودرو در شورا به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی موکول شد.

وی تصریح کرد: پس از دریافت نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال شورای رقابت با دریافت جزئیات قیمت تمام محصولات در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم گیری خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها