کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آنچه باید درباره بحران پوشک بچه بدانید


کد خبر : ۵۲۸۹۲دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱:۲۷۲۷۰۱ بازدید

موضوع قیمت پوشک در بازار این روزها میان مردم و رسانه‌ها به‌کرات مطرح می‌شود و حتی در مواردی نیز در فضای مجازی درباره افزایش قیمت ...

موضوع قیمت پوشک در بازار این روزها میان مردم و رسانه‌ها به‌کرات مطرح می‌شود و حتی در مواردی نیز در فضای مجازی درباره افزایش قیمت و کمبود این محصول در بازار اغراق می‌شود، به طوری که روز گذشته در فضای مجازی عکسی منتشر شد که نشان می‌داد قیمت پوشک به بیش از ۱۳۰ هزار تومان رسیده اما در آن عکس مشخص نبود که این قیمت مربوط به چه تعدادی از این محصول است.

بر اساس گزارش میدانی قیمت پوشک ۳۴ عددی که در هفته های پیش ۵۰ هزار تومان قیمت داشت نرخ امروز آن در یک سایت خرده فروشی اینترنتی به ۸۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت یک نوع از پوشک بچه ۴۸ عددی مارک پرفروش که قبل از این ۳۲ هزارتومان بود امروز به مرز ۶۰ هزار تومان رسیده است. قیمت یک نوع پوشک یک مارک پرفروش ۱۲ عددی نیز که قیمتش ۱۲ هزار تومان بود اکنون به ۱۷ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان رسیده است.

یکی از خرده فروشان در این ارتباط می‌گوید که برخی از برندها محصولاتشان به بازار نیامده است و آنهایی نیز که در بازار عرضه می شود با افزایش قیمت مواجه است.

خبرسازی در مورد بازار پوشک و کشف سریالی انبار‌های احتکار این محصول در حالی انجام می‌شود که هر دو انبار بزرگ کشف شده عملا تنها می‌توانند جوابگوی نیاز چند روز بازار باشند.

به عنوان مثال دستگاه‌های نظارتی استان البرز روز گذشته اعلام کردند که ۱.۵ میلیون بسته پوشک بچه از ۳ انبار در استان البرز کشف شد، از این مقدار حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار بسته از ۲ انبار در شهرک بهارستان و ۲۸۰ هزار بسته در ساوجبلاغ بوده است.

بنابراین گزارش، سالانه حدود یک میلیون دانش آموز کلاس اولی به مدارس کشور وارد می‌شوند که با در نظر گرفتن این رقم می‌توان برآورد داشت حدود سه میلیون نفر خردسال در کشور وجود دارد و کشف ۱.۵ میلیون بسته پوشک در استان البرز یعنی نیاز چند روز بازار کشور با عرضه زود هنگام این محصولات در بازار قابل تامین است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها