کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی دختر 9 ساله در مشهد


کد خبر : ۵۲۸۹۱دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰:۵۵۲۱۸۸ بازدید

جمعه گذشته بود که ماجرای متوقف شدن عقد کودک دختر ۹ ساله‌ای در استان خراسان رضوی به دستور معاون دادستان خراسان رضوی ...

جمعه گذشته بود که ماجرای متوقف شدن عقد کودک دختر ۹ ساله‌ای در استان خراسان رضوی به دستور معاون دادستان خراسان رضوی در شبکه‌های مجازی بر سر زبان‌ها افتاد اما اصل ماجرا آن‌طور که در رسانه‌ها منتشر شد، اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسنا، معاون سازمان بهزیستی خراسان رضوی درباره جزئیات آن اخبار جدیدی از این ماجرا به «ایران» می‌دهد و می‌گوید: «آن شب عروس ۹ ساله افغانستانی به عقد داماد ۳۶ ساله افغانستانی درآمد اما با خانواده آنها اتمام حجت کردیم تا فردا صبح از عروس محافظت کنند تا دادگاه بتواند صیغه را باطل کند.»

نیره عابدین‌زاده معاون دادستان خراسان رضوی نیز توضیحات معاون سازمان بهزیستی را تأیید می‌کند و می‌گوید: «بعد از اینکه به مراسم رفتیم از خانواده عروس و داماد تعهد گرفتیم که عروس تا فردایش تحت الحفظ بماند و بعد با او به دفتر من بیایند.»

عابدین‌زاده البته به‌موضوع نرسیدن بلوغ عقلی و جسمی این کودک برای ازدواج هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: «فردای آن روز به همراه روانشناس و مددکار با این کودک صحبت کردیم. او از ازدواج هیچ اطلاعاتی نداشت و درکش از مراسم عروسی فقط پوشیدن لباس عروس بود. حتی آنقدر ضعیف و کوچک بود که با کفش ۷ تا ۹ سانتی سعی کرده بودند که قد او را بلند‌تر نشان دهند و به سؤالات ما هم نمی‌توانست پاسخ دهد و سواد نداشت.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها