کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا آزادسازی، به انفجار قیمت در بازار خودرو می انجامد؟


کد خبر : ۵۲۸۵۷یکشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱:۲۰۲۸۶۲۵ بازدید

دبیر انجمن خودروسازان معتقد است «اگر قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، به‌تدریج شکاف قیمتی به حداقل رسیده و دیگر انگیزه چندانی ...
آیا آزادسازی، به انفجار قیمت در بازار خودرو می انجامد؟آیا آزادسازی، به انفجار قیمت در بازار خودرو می انجامد؟

دبیر انجمن خودروسازان معتقد است «اگر قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، به‌تدریج شکاف قیمتی به حداقل رسیده و دیگر انگیزه چندانی برای دلالی باقی نمی‌ماند.» 

وی این را هم می‌گوید که «اگرچه در اوایل آزادسازی قیمت خودرو، با شوک قیمتی مواجه خواهیم شد، با این حال پس از مدتی، بازار متعادل و قیمت‌ها پایین خواهد آمد.» 

برنامه خودروسازان این است که پس از آزادسازی قیمت، بازار را به‌واسطه فراوانی عرضه، کنترل کرده و ضمن حذف دلال‌ها، قیمت‌ها را از نقطه فعلی، به نقطه‌ای پایین‌تر انتقال دهند. 

اگرچه آزادسازی پس از چندین ماه احتمالا به کاهش قیمت می‌انجامد، اما قرار نیست مثلا پراید ۴۰ میلیونی فعلی به ۲۵ میلیون تومان برسد، بلکه نهایتا در حالتی خوشبینانه، حول و حوش ۳۵ میلیون تومان خواهد ایستاد. 

ممنوعیت واردات در کنار ضعف رقابت در بازار و همچنین نزولی شدن تولید ناشی از تحریم، ازجمله موانع بزرگی هستند که راه را برای آزادسازی قیمت خودرو باریک کرده‌اند و پرسش اینجاست که با وجود آنها آیا بازار به تعادل قیمتی خواهد رسید؟/ دنیای‌اقتصاد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها