کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقبگرد 1362 واحدی شاخص بورس تهران امروز شنبه


کد خبر : ۵۲۸۱۳شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۴۵۱۶۰۲ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی امروز اصلاح قیمتی سهام را به نظاره نشست که بورس‌بازها ترجیح دادند سهم‌های برخوردار از شناوری پایین را ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی امروز اصلاح قیمتی سهام را به نظاره نشست که بورس‌بازها ترجیح دادند سهم‌های برخوردار از شناوری پایین را در دستورکارقرار دهند، هرچند که حمایت حقوقی‌ها به مثبت شدن شاخص کل هم‌وزن منتهی شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 10 شهریور ماه 97 با کاهش 1362 واحدی به رقم 136 هزار و 109 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 305 واحدی عدد 21 هزار و 660 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 1233 واحدی به رقم  145 هزار و 165 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 1258 واحدی به رقم 100 هزار و 33 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 1491 واحدی عدد  272 هزار و 235 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 11 واحدی بر روی رقم یک هزار و 545 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های بانک ملت با 82 واحد ، کشتیرانی ج.ا.ا با 60 واحد و پتروشیمی جم با 41 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  فولاد مبارکه با 180 واحد،ملی صنایع مس ایران با 135 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 131 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 590 میلیارد و 882 میلیون  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 998 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 166 و 976 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان، سیمان بهبهان، سیمان داراب، داروسازی امین، کاشی سعدی، سیمان غرب، فروسیلیس ایران، لیزینگ رایان سایپا، حق تقدم خرید سهام پارس سوویچ، داروسازی کوثر، ایتالران، مبین وان کیش، داروسازی جابر بن حیان، سیمان فارس نو، سیمان ارومیه، کی بی سی، شیمیایی رنگین، موتورسازان تراکتورسازی ایران و حق تقدم خرید آن، بورس کالای ایران، مواد ویژه لیا، داروسازی کاسپین تأمین، معادن منگنز ایران، مجتمع معادن مس تکنار از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های افست، داده‌پردازی ایران، صنعتی و معدنی کیمیایی زنجان گستران، صنعت روی زنگان، گروه صنعتی سدید، قند نیشابور، سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، معدنی دماوند، سیمان صوفیان، فروسیلیس ایران، سیمان لار سبزوار، سیمان سپاهان، شیشه همدان، داروسازی ابوریحان، کاشی الوند، بیمه حافظ، داروسازی کاسپین تأمین، افرانت، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، کشتیرانی دریای خزر، ایتالران، فولاد امیرکبیر کاشان، سیمان دورود، قرض‌الحسنه رسالت، داروسازی امین، بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۰ میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت همچنین ۲۴ میلیون سهم معادن روی یاران به ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی مواجه بود، در پالایش نفت اصفهان نیز ۱۷ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه معادل با ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با اصلاح قیمت‌ها در گروه‌های پیشرو ازجمله فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی‌ها مواجه بود که تداوم حمایت حقوقی و اقبال حقیقی‌ها برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده باعث شد تا مدار تعادل در بازار سهام همراه با سبزپوش ماندن شاخص کل هم وزن برقرار شود. عمده نگرانی‌های بازار سهام ناشی از اخبار سیاسی دو روز اخیر و تأثیر آن بر بازارهای جهانی از جمله تکاپوی ترامپ برای خروج از سازمان تجارت جهانی ، بحران استیضاح با ایجاد مناقشه سیاسی ـ نظامی در خاورمیانه و همچنین التهاب‌های بازار ارز و سکه ناشی می‌شود. در این بین سهم‌های ارزنده بهترین فرصت را برای معامله‌گران بنیادی بازار ایجاد کرده تا از آن استفاده کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها