کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های 10 تا 20 سال ساخت


کد خبر : ۵۲۷۹۵شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۶۸۴۵۸ بازدید

برخی از موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی در روزهای اخیر، یک گزینه اطلاعاتی جدید برای درج آگهی ملکی طراحی کرده‌اند که در زمان فایل کردن ...
جدول قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های 10 تا 20 سال ساختجدول قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های 10 تا 20 سال ساخت

برخی از موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی در روزهای اخیر، یک گزینه اطلاعاتی جدید برای درج آگهی ملکی طراحی کرده‌اند که در زمان فایل کردن آپارتمان توسط مالک یا واسطه، باید حتما تکمیل شود. این گزینه تحت عنوان «سال ساخت» روی موتورهای جست‌وجو قرار گرفته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، تغییرات مختصات بازار مسکن سبب شده تمایل به جست‌وجوی آپارتمان‌های با سن بنای بالاتر که عموما قیمت مناسب‌تری داشته و در استطاعت متقاضیان بیشتری هستند، در ماه‌های اخیر افزایش یابد. اما از آنجا که شرط سن بنا برای برخورداری از تسهیلات خرید مسکن در شبکه بانکی پیش‌بینی شده است، بسیاری از جست‌وجوگران با چالش اطمینان از وجود شرط سنی که بانک در نظر گرفته روبه‌رو هستند. بسیاری از آپارتمان‌هایی که در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی فایل می‌شوند، سن بنا را به شکل حدودی و تخمینی قید می‌کنند و این امر موجب شده خریداران ناگزیر به تماس‌های مکرر با مالک یا واسطه باشند تا از سن بنای واقعی ملک اطمینان حاصل کنند و در صورتی که با شرایط وام بانکی آنها سازگاری دارد، برای بازدید اقدام کنند.

شیوع این پدیده در بازار کنونی موجب شده اخیرا برخی از موتورهای جست‌وجو، گزینه «سال ساخت» را به اطلاعاتی که از آگهی‌کننده دریافت و به متقاضی خرید ارائه می‌کنند، بیفزایند. البته این گزینه در حال حاضر دقیق نیست و ابهام دارد. تحقیقات میدانی از مراجعه‌کنندگان به این موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد آنها باز هم نمی‌توانند از همخوانی شرایط ملک با شرایط وام مسکن اطمینان حاصل کنند، چراکه برخی از واسطه‌ها با اطلاع از ضوابط بانک، به درستی سال صدور پروانه را به‌عنوان سال ساخت اعلام می‌کنند، اما برخی از مالکان و واسطه‌ها که مطلع نیستند شبکه بانکی سال ساخت را بر اساس تاریخ صدور پروانه محاسبه می‌کند، سال پایان کار را در این قسمت اعلام می‌کنند.

 در نتیجه تماس‌های مکرر با آگهی‌دهنده برای اطمینان از میزان واقعی سن بنا همچنان برای متقاضیان خرید ضروری است و از آن بی‌نیاز نشده‌اند. انتظار می‌رود مدیران موتورهای جست‌وجوی آپشن مذکور را به شکل دقیق‌تری تغییر دهند و به جای «سال ساخت» از واژه «سال صدور پروانه» استفاده کنند تا مالکان بی‌اطلاع از ضوابط بانکی نیز سال ساخت را به درستی اعلام کنند و این اطلاعات فایده‌ای برای سمت تقاضا داشته باشد و جست‌وجوی آنها را ساده‌تر کند.
 

237dw5hg6ycbwdptt3vi.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها