کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رسالت فرهنگی و اجتماعی ایران مال در نمایشگاه شهر گردشگر


کد خبر : ۵۲۷۴۳چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۱۹۸۴۰ بازدید

نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری که با نام شهر گردشگر شناخته می شود، از چهارم شهریورماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) در حال برگزاری است.

شهر گردشگر

نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری که با نام شهر گردشگر شناخته می شود، از چهارم شهریورماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) در حال برگزاری است.

ایجاد زمینه های تعامل میان ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در شاخه گردشگری، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط قوت و ضعف موجود در این حوزه و ارتقای جایگاه این صنعت در میان مسئولان دولتی و مردم از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه شهر گردشگر است. هتل ها، مراکز اقامتی و سیاحتی، موسسات مالی و بانکی و بیمه‌ها، مراکز آموزش هتلداری، نشریات تخصصی و صنایع بالادستی و پایین دستی مرتبط با این بخش از ارگان‌ها و نهادهای دخیل در این نمایشگاه هستند که می‌توانند به ارائه توانمندی های خود بپردازند.

 

دکتر علی اصغر مونسان در بازدید از نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد:

 
 

مشارکت حداکثری استان‌ها در نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری مورد نظر ما بوده است.

مشخصات و مفاهیم شهر گردشگر به شهرداری‌های کلیه استان‌ها ابلاغ شده، که مشخصه‌های مذکور مربوط به زیرساخت‌ها و نحوه برخورد با گردشگران است، اگر شهری موفق به رعایت این مشخصه‌ها شود، گواهینامه شهر گردشگر را دریافت خواهد کرد. نخستین نمایشگاه شهر گردشگر در فضایی بالغ بر 22 هزار متر فضای نمایشگاهی و با مشارکت شهرها و شهرداری ها در حال برگزاری است.

آشنایی هر چه بیشتر ظرفیت ها و امکانات موجود در صنعت گردشگری، جهانگردی، هتلداری و صنایع وابسته و آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران داخلی و خارجی با جاذبه های گردشگری مخصوصا در استان های بکر و ناشناخته از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه شهر گردشگر عنوان شده است. ایجاد زمینه های تعامل میان ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در شاخه گردشگری، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط قوت و ضعف موجود در این حوزه و ارتقای جایگاه این صنعت در میان مسئولان دولتی و مردم از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود.

دکتر ایمان رحیمی مدیر عامل شرکت تجارت بین الملل ایران مال در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کلیک گفت:

مجموعه بازار بزرگ ایران مال از کاربردهای متفاوت فرهنگی، اجتماعی، نمایشگاهی  و تجاری تشکیل شده  است که جدی ترین و اصلی ترین بازار بزرگ ایران، کاربرد نمایشگاهی آن است. این مرکز دارای پیشرفته ترین فضای نمایشگاهی کشور، پتانسیل برگزاری انواع نمایشگاه‌های بین المللی و ملی را خواهد داشت. لذا با توجه به موقعیت ایران در حوزه گردشگری نخستین دوره از نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری در این مرکز در حال برگزاری است. هدف اصلی بازار بزرگ ایران از برگزاری این نمایشگاه ایفای رسالت و ادای دین اجتماعی و فرهنگی بوده است.

از آنجایی که گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمد و ایجاد اشتغال در سطح ملی می تواند رهیافتی برای توسعه اقتصادی در قلمرو ملی باشد، برگزاری چنین نمایشگاه هایی در ایران می تواند به رشد مضاعف این صنعت کمک کند (نمایشگاه شهر گردشگر، گامی نوین در جهت توسعه اقتصادی).

همچنین دکتر جمشید اثنی عشری، مدیر اداره کل روابط عمومی ایران مال در خصوص تبدیل ایران مال به قطب گردشگری به خبرنگار کلیک گفت:

در واقع ایران مال یک جاذبه جدید گردشگری برای کل کشور است و می‌تواند مانع از خروج ارز شود. همچنین با توجه به جمعیت 80میلیونی ایران و کشورهای همسایه ما می توانیم با توجه ویژه به گردشگری به اقتصادمان کمک و از خام فروشی و درآمدهای نفتی جلوگیری کنیم.

مفهوم شهر گردشگر در ظاهر یک مفهوم انتزاعی است، اما توجه به آن جذابیت هایی دارد که در هر شهر و مکان این کشور به چشم می خورد؛ شهر گردشگر به معنای نگرش متفاوت به داشته‌های ذاتی شهر است.

اساسا وجه تمایز ایران مال با دیگر مال های دنیا این است که 70درصد کاربری این مال غیر تجاری بوده و مجموعه ای تفریحی، ورزشی و گردشگری به حساب می آید. همچنین امکان برگزاری 22رشته ورزشی در ایران مال وجود دارد. ازسوی دیگر باغ ایرانی، بازار سنتی، دریاچه موزیکال، جاده تندرستی و هتل 28طبقه با 400اتاق در این مال می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

برگزاری نمایشگاه‌های داخلی در این مرکز چون شهر گردشگر سبب جذب سرمایه و گردشگر شده و می‌تواند تاثیر مناسبی در رونق اقتصادی در تهران به عنوان قلب تپنده ایران داشته باشد.

از سویی مراکز تفریحی، هنری و فرهنگی این شهر خرید می‌تواند به افزایش روحیه شهروندان تهرانی و مردم ایران داشته باشد و امکانات نوین جهانی را در خاک کشورمان برای استفاده هموطنان فراهم کند (ایران مال چطور باعث بهبود اقتصاد کشور می‌شود؟).

از سوی دیگر، با تکمیل این پروژه برخی خلاهای موجود در اکوسیستم صنعت گردشگری ایران برطرف و چرخه این صنعت تکمیل می شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها