کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نیکی هیلی: باید ایران را از سوریه بیرون برانیم


کد خبر : ۵۲۶۹۹چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۲۸۵۱۷ بازدید

نماینده امریکا در سازمان ملل در تازه ترین سخنرانی اش بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران، در ایجاد سپر انسانی در بسیاری از نقاط خاورمیانه نقش دارد.

نماینده امریکا در سازمان ملل در تازه ترین سخنرانی اش بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران، در ایجاد سپر انسانی در بسیاری از نقاط خاورمیانه نقش دارد.

مقام آمریکایی پس از بیان این ادعاها گفت: «هر کسی که با ایران کار می‌کند، به همان اندازه مقصر است.»

هیلی درباره توافق هسته‌ای برجام گفت: «من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که توافق هسته‌ای ایران می‌تواند اصلاح شود؛ ما میلیاردها دلار به این کشور پول می‌دهیم و آنها آزمایش‌های موشکی، فروش اسلحه را متوقف نمی‌کنند و به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند.»

او در ادامه درباره برجام گفت: «این توافق به هیچ وجه برای هیچ کس در جامعه بین‌المللی غیر از ایران خوب نبود… می‌شد این توافق را به توافقی بهتر تبدیل کرد، اما نمی‌شد آن را به توافق خوب تبدیل کرد.»

نیکی هیلی خروج ترامپ از توافق هسته‌ای را شجاعانه خواند و مدعی شد که او کار درستی را انجام داده است. وی همچنین مدعی شد که سایر کشورهای شریک برجام استدلال‌های آمریکا درباره این توافق را پذیرفته‌اند.

وی گفت: «بقیه کشورها نزد من می‌آمدند و می‌گفتند ما می‌دانیم. حرف شما درست است، اما چون همه عاشق این توافقند، همه این مسائل را نادیده می‌گرفتند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره مواضع کشورهای اروپایی در خصوص برجام گفت: «آنها نمی‌خواهند اعتراف کنند که اشتباه کرده‌اند. نمی‌خواهند اعتراف کنند که حسن نیت داشتند-همان‌طور که بقیه داشتند- اما وقتی که اشتباه از آب درآمد و مشخص شد که اشتباه بوده، نتوانستند به آن اعتراف کنند تا اینکه ما این کار را کردیم.»

«نیکی هیلی» در ادامه این سخنرانی گفت در صورتی که لازمه دفاع از آمریکا داشتن سلاح‌ باشد، او با آن موافق است.

هیلی در این مصاحبه در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص نفوذ منطقه‌ای ایران گفت: «همه باید درباره ایران و از پیشروی‌هایی که کرده‌ ناخشنود باشند.»

وی اضافه کرد: «اگر نگاهی به کارهایی که آنها در سوریه کرده‌اند و روشی که وارد این کشور شدند بکنید، اگر نگاهی به این بکنید که چه طور دارند به حوثی‌ها در یمن کمک می‌کنند، نگاهی به کارهایی که در لبنان می‌کنند و حملات و اتفاقاتی که در اسرائیل به وقوع می‌پیوندند بکنید می‌بینید که ایران، یک مشکل است.»

او در ادامه تأکید کرد: «باید آنها را از سوریه بیرون برانیم و در یمن به توافقی سیاسی برسیم که حوثی‌ها را کنار می‌زند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها