کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش سنگین شاخص بورس تهران امروز سه‌شنبه


کد خبر : ۵۲۶۷۲سه شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲:۱۵۶۷۴۷ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی همزمان با حضور رئیس‌جمهور برای پاسخ به 5 سوال نمایندگان در مجلس شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای ...
ریزش سنگین شاخص بورس تهران امروز سه‌شنبهریزش سنگین شاخص بورس تهران امروز سه‌شنبه

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی همزمان با حضور رئیس‌جمهور برای پاسخ به 5 سوال نمایندگان در مجلس شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای منتخب خود بود که فرصتی برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده برای معامله‌گران باهوش ایجاد کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 6 شهریور ماه 97 با کاهش "3543 واحدی" به رقم 136 هزار و 765 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 36 واحدی عدد 21 هزار و 127 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3620 واحدی به رقم  145 هزار و 703 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2932 واحدی به رقم 101 هزار و 80 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 5510 واحدی عدد  270 هزار و 830 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 27 واحدی بر روی رقم یک هزار و 550 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 90واحد ، سایپا با 36 واحد و تاید واتر خاورمیانه با 25 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  پالایش نفت بندر عباس با 377 واحد،فولاد مبارکه با 352 واحد و پالایش نفت اصفهان با 302 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 630 میلیارد و 771 میلیون  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 232 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 151هزار و 146 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان دورود، سایپا، پالایش نفت اصفهان، نفت ایرانول، پارس دارو، نفت پاسارگاد، لیزینگ ایران، نفت بهران، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، بیمه آسیا، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، کارتن ایران، آبسال، داروسازی زاگرس فارمد فارس، نیرومحرکه، سایپا شیشه، شیرو گوشت زاگرس شهر کرد، تولید صادرات ریشمک، فولاد آلیاژی ایران، مس شهید باهنر، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت تهران، باما و حق تقدم خرید سهام آن، فولاد افزا سپاهان، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، حفاری شمال، تولید محور خودرو، ماشین سازی اراک، پالایش نفت لاوان، فنرسازی زر، داروسازی  تولید دارو، نفت ایرانول، سبحان دارو، دارویی و بهداشتی لقمان، تاید واتر خاورمیانه و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه رویش لوتوس بازگشایی شدند. امروز همچنین پذیره‌نویس اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، ادامه یافت.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از ۱۰۷.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری شاهد به ارزش بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

در تجارت الکترونیک پارسیان نیز کمتر از ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین بیش از ۹ میلیون سهم صنایع پتروشیمی کرمانشاه به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابجا شد. در پتروشیمی پارس نیز کمتر از ۳.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین ۲.۵ میلیون سهم داروسازی کاسپین تأمین به ارزش ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام تحت تأثیر متغیرهای سیستماتیک از جمله طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس و همچنین انتشار گزارش‌های عملکرد نه چندان دلچسب شرکت‌ها در کنار عدم ثبات در تصمیم‌گیری سازمان‌های بالادستی شاهد رفتار هیجانی معامله‌گران با شکل‌گیری صف فروش‌های سنگین در میانه بازار امروز بود، هرچند که در ادامه کار و تلاش برخی معامله‌گران برای استفاده از فرصت موجود در جمع‌آوری سهم‌های ارزنده از تثبیت صف فروش‌ها جلوگیری و روندی متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نمایش گذاشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها