کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض خودروسازن/ قیمت‌های جدید را اعمال نخواهیم کرد


کد خبر : ۵۲۶۴جمعه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵:۴۵۸۹۳۸ بازدید

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید براینکه خودروسازان قیمت‌های اعلامی جدید شورای رقابت برای خودرو را اعمال نخواهند کرد، اعلام کرد: اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که شورای رقابت تصویب کرده است، بر زیان‌های خودروسازان خواهد افزود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید براینکه خودروسازان قیمت‌های اعلامی جدید شورای رقابت برای خودرو را اعمال نخواهند کرد، اعلام کرد: اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که شورای رقابت تصویب کرده است، بر زیان‌های خودروسازان خواهد افزود.

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با مهر درباره فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که مورد تصویب اعضای شورای رقابت قرار گرفت، گفت: خودروسازان این دستورالعمل را اجرا نخواهند کرد، چراکه در صورت اجرا، بر زیان آنان افزوده خواهد شد.

وی گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شد، اعتراض و گلایه‌های خود درباره دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خود را به اطلاع وزیر و معاونانش رساندیم و مقرر شد آنان این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه الان 15 ماه است که تورم بخشی در قیمت نهایی خودرو اعمال نمی‌شود، اظهارداشت: فرمول قبلی شورای رقابت هم 2 هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد کرد، ضمن اینکه تصمیمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سال 91 نیز 4 هزار میلیارد تومان به این صنعت زیان وارد کرده بود.

نعمت بخش ادامه داد: براساس قوانین موجود کشور، در سال‌های اخیر دولت باید کمک زیان به خودروسازان به دلیل اینکه قیمت محصولاتشان را کمتر از قیمت واقعی عرضه کردند، می‌داد که متاسفانه تاکنون آن را پرداخت نکرده است.

وی در عین حال یادآور شد: مسئولان شورای رقابت در جلساتی که با مقامات وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان پیش از نهایی شدن فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو داشتند، وعده دادند 10 تا 12 درصد قیمت‌ها افزایش یابد اما براساس فرمول جدید، نه تنها قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد بلکه قیمت‌های فعلی آنها از قیمت‌های جدید بیشتر و بعضا اختلاف چند میلیونی دارند.

دبیر انجمن خودروسازان، ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو را "اشتباه" خواند و گفت: این شورا فقط باید دستورالعمل بدهد؛ نه اینکه در کنار تعیین فرمول، قیمت خودرو را هم تعیین کند.

به گفته نعمت‌بخش، مگر می‌شود استانداردهای اجباری که دولت با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست برای خودروسازان گذاشته است، را برای مصرف کنندگان، آپشن اختیاری درنظر گرفت و به مشتریان، مثلا خودرو یورو 2 به جای یورو 4 تحویل داد!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها