کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات بازداشت 8 نفر از اعضای شوراهای شهرستان‌های استان تهران


کد خبر : ۵۲۵۲۹شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۵۳۱۱۵۹ بازدید

رئیس شورای استان تهران گفت: پرونده افراد بازداشت شده هنوز در هیات حل اختلاف مرکزی بررسی نشده است.

الهام فخاری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین جزئیات بازداشت ۸ نفر از اعضای شوراهای شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: هنوز پرونده این افراد در حال بررسی‌های اداری است.

وی افزود: ساختار حقوقی شوراها به این شکل است که یکسری شوراهای پایه داریم مانند شوراهای شهری و روستایی که شوراهای روستایی در رده بالاتر به شورای بخش و نهایتاً یک نفر از اعضای این شوراها در شورای استان حضور پیدا می‌کند.

رئیس شورای استان تهران افزود: هیچ یک از ۱۶ عضو شورای استان تهران و هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران جزو بازداشتی‌ها نبوده‌اند و در خصوص این افراد پرونده‌ای تشکیل نشده است.

فخاری گفت: در بعضی از شوراهای روستایی و شهری به دلیل ناآگاهی از مرز بین سیاست‌گذاری و اجرا و یا دخالت در امور اجرایی تخلفاتی صورت گرفته که به هیأت‌های حل اختلاف گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته تخلفاتی در بعضی از شوراهای شهرستان‌های استان تهران اتفاق افتاده بود که فرآیند قضایی آن در حال بررسی است و هنوز در هیأت حل اختلاف مرکزی پرونده این افراد بررسی نشده است.

رئیس شورای استان تهران اظهار داشت: همیشه در یک جامعه گسترده تعدادی متخلف نیز وجود داشته است که با توجه به ۱۸۰۰ شورای شهر و روستا این تعداد تخلف یعنی کمتر از یک درصد بوده است.

فخاری گفت: ‌استان تهران به دلیل ارزش زمینی که دارد موجب ایجاد زمینه‌های اشکال و تخلف می‌شود و در حال حاضر نیز از ۸ نفر بازداشتی تعدادی همچنان بازداشت و تعداد دیگری آزاد هستند.

وی تأکید کرد: باید برنامه‌های آموزشی مداوم برای شورایاری‌ها برگزار شود تا ناآگاهی به حداقل برسد و شاهد چنین تخلفاتی از سر عدم آموزش نباشیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها