کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساندرو استپ‌وی بخریم یا پژو 207 اتوماتیک؟


کد خبر : ۵۲۴۴۰سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷:۵۴۱۵۳۶۷ بازدید

امروز اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی 90 تا 100 میلیون تومان را داشته باشید، دو گزینه جذاب به اسم پژو 207i اتوماتیک و رنو ساندرو استپ وی ...

امروز اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی 90 تا 100 میلیون تومان را داشته باشید، دو گزینه جذاب به اسم پژو 207i اتوماتیک و رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک در مقابل شما قرار دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نوسان قیمت زیادی برای این خودروها وجود دارد و ممکن است در هر روز با قیمت جدیدی روبه‌رو شوید. در این نوشتار به بررسی و مقایسه این دو خودرو می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هر کدام را بررسی می‌کنیم.


مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207

d8mkhoohgjyur424vtyu.jpg

رنو ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که در سال 2009 و در نمایشگاه خودرو بارسلونا اسپانیا معرفی شد و از سال 1395 بر روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت. البته باید اشاره کنیم که رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در سال 2012 وارد نسل دوم خود شد ولی پارس خودرو هنوز تصمیمی بر تولید این مدل در ایران ندارد و همچنان نسل اول را به تولید می‌رساند.

رنو ساندرو ابتدا در مدل معمولی وارد بازار کشورمان شد و پس از آن مدل استپ وی به دست مشتریان رسید. ساندرو در حال حاضر در هر دو مدل معمولی و استپ وی به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود و در روزهایی که قیمت خودرو رو به افزایش گذاشته بود، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. به طوری که اکنون برای خرید یک ساندرو استپ وی اتوماتیک باید چیزی در حدود 100 تا 110 میلیون تومان هزینه کنید.

367r9f5r6udqu1hixnd.jpg

رنو ساندرو استپ وی تفاوتی از نظر فنی با رنو ساندرو ندارد و تنها در ظاهر تفاوت‌های جزئی را تجربه کرده است. این تفاوت‌ها شامل افزایش اندک ارتفاع و افزوده شدن نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ و ضربه‌گیرهای گلگیر می‌شود. بر روی سقف استپ وی هم باربند اضافه شده که می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد.

در مجموع طراحی خانواده رنو ساندرو در نسل اول معمولی است و جذابیت خاصی ندارد. این سادگی در کابین استپ وی هم به چشم می‌خورد و حتی اگر بدنه خودرو را نبینید و مستقیما وارد کابین شوید، ممکن است آن را با تندر 90 اشتباه بگیرید. به این ترتیب شباهت‌های خانواده ساندرو و تندر 90 به موتور محدود نمی‌شود و کابین این دو هم کاملا شبیه به یکدیگر است. رنو ساندرو استپ وی فضای داخلی نسبتا بزرگی دارد و کیفیت سواری خوبی ارائه می‌دهد.
 

کابین رنو ساندرو استپ وی

xhep960mvvnhce4wfwua.jpg

بدون شک ساندرو استپ وی از این نظر به پژو 207 برتری دارد و فضای داخلی راحت‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مورد حجم فضای بار در ساندرو استپ وی باید گفت که بدون شک فضای بزرگتری در مقایسه با پژو 207 ارائه می‌دهد اما این می‌توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد. یکی از نقاط ضعف رنو ساندرو استپ وی کمبود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است به طوری که به راحتی عرصه را به پژو 207 جدید واگذار می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی از همان موتوری بهره می‌برد که پیش از این در خانواده تندر 90 به کار رفته و حجمی معادل 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که ما در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‌کنیم.

pxtwvcdokuquwxnt6by3.jpg

جعبه دنده اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو استپ وی، عملکرد خوبی دارد و هماهنگی میان جعبه دنده و موتور کاملا مشهود است. البته در نسخه اتوماتیک، مصرف سوخت کمی بالاتر از نسخه دنده‌ای است که این اتفاقی رایج در میان جعبه دنده‌های اتوماتیک است. هر چند این مصرف سوخت به نحوه رانندگی شما هم بستگی دارد و هرچه هوشمندانه‌تر رانندگی کنید، خودرو شما سوخت کمتری مصرف می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی در حال حاضر با قیمتی در حدود 100 تا 110 میلیون تومان در مدل اتوماتیک صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و هر زمان که اراده کنید، می‌توانید خودرو خود را پول تبدیل کنید.


مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207

mi73506rd49ckhv5h0zi.jpg

پژو 207 یک خودرو هاچبک است که از سال 1389 در ایران عرضه شد. البته خودرویی که در ایران با نام پژو 207 عرضه شد، در واقع یک فیس لیفت از پژو 206 بود نه مدل اصلی آن که توسط پژو فرانسه تولید می‌شد. عرضه این خودرو بیشتر با هدف ادامه راه موفقیت آمیز پژو 206 بود ولی در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و 207 نتوانست جایگزین 206 شود و فروش نسبتا پایینی را تجربه کرد.

چند سال بعد ایران خودرو تصمیم گرفت مدل جدیدی از پژو 207 را عرضه کند. 207 جدید با نام 207i در ایران خودرو متولد شد که تغییرات ظاهری زیادی را در مقایسه با مدل اولیه تجربه کرده. پژو 207 جدید به دلیل ظاهر جذاب و آپشن‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، با استقبال بسیار خوبی از سوی خریداران ایرانی و به ویژه مشتریان جوان روبه‌رو شد.
 

1t89358yjbfrxddizaj.jpg

در مورد طراحی ظاهری پژو 207i باید بگوییم که چراغ‌های جلو با حفظ شکل اصلی خود در مقایسه با مدل اول، به‌روز شده‌اند و چراغ دیلایت هم در آن گنجانده شده. در نمای عقب چراغ‌ها شکل جدیدی دارند و مدرن‌تر به نظر می‌رسند. در مجموع باید گفت پژو 207 از نظر طراحی بدنه در مقابل رنو ساندرو استپ وی عملکرد بهتری دارد و به ویژه برای جوانان گزینه جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

پژو 207 در طراحی کابین هم تغییرات زیادی را تجربه کرده و آپشن‌های جدیدی به خودرو اضافه شده‌اند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و فرمان با شکل جدید خود، کلیدهای کنترلی را بر روی خود جای داده است. البته از نظر کیفیت متریال با بهبودی در مقایسه با 206 روبه‌رو نیستیم. به علاوه اینکه 207 فضای چندان زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار نمی‌دهد و ساندرو استپ وی از نظر فضای داخلی کاملا به 207 برتری دارد.
 

کابین پژو 207

ent1ufg27rdhxkk4relh.jpg

اما پژو 207i آپشن‌های زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به سنسور و دوربین دنده عقب، نمایشگر 7 اینچی، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی، آینه‌های جانبی برقی، چراغ جلو مجهز به دیلایت و قابلیت تنظیم ارتفاع نور از داخل اشاره کنیم.

پژو 207 جدید به همان موتور TU5 معروف مجهز شده که 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ایران خودرو جعبه دنده اتوماتیک را هم برای این خودرو در دسترس قرار داده و پس از گذشت چندین سال از خاتمه تولید پژو 206 تیپ 6 که از جعبه دنده اتوماتیک بهره می‌برد، این نخستین محصول در این خانواده است که با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

البته گیربکس دستی هم در اختیار مشتریان قرار دارد و امکان انتخاب میان این دو وجود دارد. ما در اینجا در مورد جعبه دنده اتوماتیک صحبت می‌کنیم. باید بگوییم که هر دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک در پژو 207 عملکرد نسبتا ضعیفی دارند و عدم هماهنگی آنها با موتور مشهود است. از نظر فنی بدون شک رنو ساندرو استپ وی عملکرد بهتری دارد و برنده این رقابت لقب می‌گیرد. البته مشکلات 207 به همین جا ختم نمی‌شود و کیفیت بسیار پایین قطعات و مشکلات فنی دیگر هم حتی در کارکردهای پایین گریبانگیر مالکان می‌شود.

پژو 207 اتوماتیک در حال حاضر با قیمتی در حدود 90 تا 95 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

(منبع: ماشین3)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها