کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در نقشه نگردید ، دنبالش نگردید .جالبترین جاها در نقشه نیستند


کد خبر : ۵۲۴۲۸سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸:۱۶۱۲۶۹ بازدید

درست است که دیدن برج ایفل ، اهرام ثلاثه و آبشار نیاگارا تجربیاتی هستند که در طول زندگی انسانهای معدودی اتفاق می افتد اما این موضوع هم قابل انکار نیست که

درست است که دیدن برج ایفل ، اهرام ثلاثه و آبشار نیاگارا تجربیاتی هستند که در طول زندگی انسانهای معدودی اتفاق می افتد اما این موضوع هم قابل انکار نیست که گاهی لذت بخش ترین سفر ها آنهایی هستند که بی هدف و بی مقصد شروع می شوند و در آنها در حین کشف خودتان ، با جهانی مواجه می شوید که هر گوشه اش یعنی حتی یک سنگ کوچک در کنا ساحل یک دریا ، به نظر شما از تمام این جاذبه های شگفت انگیز جالب تر و زیبا تر باشد .

در چنین سفرهایی ست که به  گستردگی جهان و عظمت هر آنچه که در وسعت آن محصوریم ، پی خواهیم برد!با ما همراه شوید تا به چند جاذبه گردشگری آسیایی برویم.

موزه ملی مالزی

به هر کجای این سیاره سفر کنیم خوب است برای شناخت تاریخ،فرهنگ و مردم آن کشور حتما سری به موزه هایش بزنیم.  موزه همانند خانه ایست که برای تمامی نسل ها به خصوص آینده اشیاء های هنری،تاریخی،باستانی ،صنعتی و...را در خود نگه داشته است و از آنها به بهترین نحو محافظت میکند.

امروز به قلب مالزی یعنی کوالالامپور میرویم ، شهری مدرن که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تور مالزی است. موزه ملی ( موزه نگارا)  در بردارنده سرگذشت کشور مالزی است این موزه در آگوست سال 1963 توسط سومین پادشاه مالزی افتتاح شده است . ساختمان این موزه دیدنی به شکل با شکوهی بنا شده است به این معنی که سقف آن مخروطی شکل و نوک تیز است. این بنا جذابیت ظاهری اش را مدیون ترکیب معماری مدرن وسنتی مالایی است.

بر دیواره های بزرگ سمت درب ورودی موزه برخی رویدادهای تاریخی و فرهنگی مالزی به نمایش گذاشته شده اند. سالن اصلی موزه طراحی خاصی را به خود اختصاص داده است و گاها برخی نمایشگاهای موقت نیز در این سالن اجرا میشوند.

اگر از طبقه همکف دیدن کنید با مراسم ازدواج،زندگی روستایی مالزی (کشاورزی،ماهیگیری و.. مواجه میشوید.

 طبقه اول خانه سنتی مالاکابابا است که با مبلمانی از چوب ماهون و نقرجات و زیورآلات خیره کننده و فرشی  بینظیر تزئین شده است،بازدید از این خانه راز دست ندهید.

این موزه جامع دارای چهار گالری در دو طبقه است:

گالری تاریخچه اولیه(A): این گالری شامل آثاری همچون ابزار سنگی که قدمتش به دو میلیون سال پیش برمیگردد،سفال و کوزه های دوران نو سنگی است  که از طریق پژوهش و کاوش های باستان شناسی و تاریخی به دست آمده است.این بخش نمودهای فرهنگی مالزی را نیز در خود جای داده است(لباس های محلی وتشریفات و..) و از نمایش سایه ها و ارواح  لحظات خوشی را برایتان رقم میزند.

گالری دوران پادشاهی مالزی(B):این بخش ، یادبودهایی از اولین تمدن و دوران سلطنت مالایی ها تا ظهور اسلام در مالزی گذشته است را به نمایش گذاشته اند.

گالری دوران مستعمراتیC)):این گالری دوران سختی و مستعمره بودن مالزی را نشان می دهد که از کشور پرتغال آغاز شد سپس آلمان و انگلیس و در زمان جنگ جهانی دوم نیز توسط ژاپن به اشغال درآمد.قسمت خوب این گالری مربوط به طبیعت میشود، که به دوست داران محیط زیست توصیه میکنیم از این بخش دیدن کنند.

گالری مالزی جدید(D):این قسمت روزهای سخت و خوب را کنار هم آورده که شجاعت و بی پروا یی مردم مالزی را به رخ میکشد که از زمان جنگ تا تلاش برای بدست آوردن استقلال کشور را در خود جای داده است. همچنین می توانید از دیدن آلت های موسیقی و اسلحه هم لذت ببرید.

این مجموعه زیبا و فرهنگی فقط به اشیا داخل ساختمان اکتفا نکرده است بلکه برای بازدیدکنندگان در محوطه ساختمان پیشینه ی حمل و نقل  شامل قدیمی ترین ارابه تا اولین خودروی ملی مالزی را به نمایش گذاشته است که بسیار هم مورد توجه مسافران است.

یکی دیگر از آثاری که گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند وجود قصرکوچک است که هنر صنعتگران مالایی را نمایان میکند.

زمان بازدید از این موزه ی تاریخی از 9 صبح الی 6 بعد از ظهر است.

برای دسترسی: با اتوبوس رَپید کِی اِل  در ایستگاه 115 پیاده شوید

یا با اتوبوس کِی اِل هوپ آن هاپ آف که موزه ملی در ایستگاه شماره 12 واقع است پیاده شوید اما به خاطر داشته  باشید که میتوانید با مترو و ازایستگاه کی ال سنترال استفاده کنید و از دیدن موزه لذت ببرید.

موزه ملی مالزی

 

پل مارکو پولو در چین

بیایید این بار به پکن سفر کنیم و به دیدار یکی از پل های کهن و فراموش ناشدنی اش برویم.

پل زیبای Lugou  که  به خاطر گذر جهانگرد ایتالیایی ، مارکوپولو، نامش به پل مارکوپولو تغییر یافت و چین تا اکنون  این پل را به نام مارکوپولو معرفی  کرده است .پل مارکو پولو در 15 کیلومتری جنوب غربی پکن خود نمایی میکند.

روی رودخانه ینگ دین یک پل سنگی مقاوم وجود دارد، پلی که به راستی در هیچ کجای جهان مثل آن پیدا نمی شود .از این سخن به جامانده مارکوپولواز سفرش به چین  درمیابیم که پلی نیست که بشود به آسانی بیخیال دیدنش شد.

سلسله شیزونگ که در قرن یازده میلادی در چین سلطنت میکردند این پل محکم و با استقامت را ساخته اند . بازتاب نور ماه و پل ، روی آب زلال رودخانه ، منظره رویایی را رقم می زد که دیدن آن خالی از لطف نیست زیبایی آن به حدی است که یکی از سوژه های عکاسی گردشگران تور چین به شمار می رود.

جنگ بزرگ بین چین و ژاپن از اتفاق کوچکی روی  همین پل نشئت گرفت و از شنیدن صدای تیری توسط سربازان ژاپنی  در حال مانور نظامی  شروع شد که متاسفانه در همین حین سربازی هم گم میشود و همین اتفاق کوچک باعث شد که سوت آغاز جنگ زده شود چراکه ژاپنی ها فکر کردند  گلوله از طرف ارتش چین بوده است و با تکرار شلیک گلوله دستور حمله را صادر کردند. غافل از اینکه آن سرباز به سرویس بهداشتی رفته بود و اصلا گم نشده بود!این سرباز ، ندانسته چه جنگی  به پا کرد...

از رویداد های شیرین و تلخ تاریخی پل بگذریم و سری به معماری و ظاهر پل بزنیم:  این پل چون دستی دو ساحل رودخانه یونگ دینگ را بهم رسانده است . روی پل مارکوپولو به آرامی قدم بردارید تا متوجه تفاوت در شکل ظاهری 485 شیرسنگی  که در دوطرف پل هستند،شوید.

ظرافت و هنرمندی این طراحی را زمانی درک میکنید که درمیابید در زیر شکم، پشت سر و یا زیر پنجه های آنها شیر دیگری پنهان شده است.طول پل به  260 متر میرسد و  11 قوس برای عبور قایق ها و کشتی ها در زیر پل تعبیه شده است. پس از به اتمام رساندن طول و در آخر با بنای چهار ستون که ارتفاع پنج متری دارد،روبرو می شوید و خوش نویسی های سلسله های مختلف چین که روی پل حکاکی شده است را می بینید .

 چه پیاده چه با دوچرخه ، پل مارکوپولو هنگام غروب خورشید دیدنی ترین صحنه را میسازد.مناظر چشم گیر و افرادی که از روی پل رد شده و رد می شوند  خاطراتی را در دفتر خاطرات این پل همواره ثبت کرده است شما هم جزوی از این خاطرات شوید.

پل مارکو پولو در چین


باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا

اگر فکر می کنید پاتایا فقط به کلوب های شبانه محدود می شود ، بدانید که سخت در اشتباه هستید به دلیل اینکه پاتایا دارای جاذبه ها و مناظر زیبا و گوناگونی ست و البته یکی از بهترین و خاص ترین  جاذبه های آن از نظر گردشگران تور تایلند ،همین  باغ استوایی  نانگ نوچ پاتایا است.سعی کنید در اولین روز سفر خود به پاتایا  حتما از این باغ دیدن کنید.اگر چه  پاتایا شهر ساحلی کوچکی است، اما دارای پر بازدیدکننده ترین منظره های طبیعی است . مسافت باغ 204 کیلومتراست و در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. بهتر است از نوامبر تا فوریه که هوا گرم و خشک است به این منطقه سفر کنید.

بی شک با وارد شدن به  این باغ  در منظره خیره کننده اش غرق خواهید شد. با بازدید کردن از باغ هم می توانید تفریح کنید و هم از بازدید گیاهان مختلف و تماشای بازی فیل ها ، ورزش های بومی ، موی تای که ورزش ملی تایلند ست ،غذا دادن به ماهی ها،خانه های سنتی تایلند ،قایق سواری لذت ببرید. در میانه راه بر روی پل معلقی قرار میگیرید و از وسط باغ گذر میکنید و به یکباره شاهد تمام مناظر جذاب باغ که جلوه خاصی دارند می شوید ،زمانی که سوار فیل هستید حتما عکس بگیرید و این خاطره استثنائی را برای خود به ثبت برسانید. جالب است بدانید که باغ به اندازه ای بزرگ  است که میتوانید با دوچرخه از آن دیدن کنید. گردشگران بدانند برای بازدید از ساعت 9 صبح تا 5 بعدظهرمیتوانند به باغ مراجعه کنند و چه چیز بهتر از اینکه صبح را با دیدن منظره ای انرژی بخش ،آغاز کنید.

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها