کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاشنه‌ آشیل صنعت خودروی ایران دقیقا کجاست؟


کد خبر : ۵۲۳۲سه شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴:۱۳۳۱۷۳ بازدید

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه پاشنه آشیل صنعت خودروی کشور است.

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: اگرچه بخشی از مشکلات صنعت خودرو در سال‌های اخیر ناشی از شرایط داخلی و خارجی است اما بخشی از آن نیز به عدم فعالیت مراکز تحقیق و توسعه صنعت خودرو باز می‌گردد.

وی با بیان این‌که به دلیل فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه تنوع خودروهای داخلی در سال‌های اخیر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: چند مدل خودروی خاص سالیان سال است که در کشور تولید می‌شوند و به دلیل عدم توانمندی صنعت خودرو برای تولید خودروهای جدید واردات این محصول افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته چهار تا پنج درصد پول فروش خودرو در تحقیق و توسعه هزینه می‌شود با این حال این اتفاق در ایران نمی‌افتد.

وی افزود: فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه در حالی است که طبق سند چشم‌انداز توسعه در افق ایران 1404 باید جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، رتبه پنجم در آسیا و رتبه یازدهم جهان را داشته باشیم.

محبی‌نژاد با بیان این‌که برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه باید مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو فعال شود، تصریح کرد: در این زمینه همایش تحقیق و توسعه صنایع و معادن در سوم و چهارم تیرماه برگزار خواهد شد که در آن به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو نیز پرداخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش آغازی برای فعال شدن مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و رسیدن به اهداف بالادستی کشور در این حوزه باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها