کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موسویان: ایران مقاوم‌‌‌‌ترین کشور در مقابله با تحریم‌های آمریکاست


کد خبر : ۵۲۲۴۸پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸:۱۱۵۸۴ بازدید

سیدحسین موسویان، دیپلمات اسبق کشورمان و پژوهشگر فعلی دانشگاه پرینستون امریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ...

سیدحسین موسویان، دیپلمات اسبق کشورمان و پژوهشگر فعلی دانشگاه پرینستون امریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی دموکراسی آمریکا، درباره تاثیر تحریمهای جدید بر اوضاع اقتصاد ایران گفت:

شکی نیست که تحریم‌های جدید آمریکا تاثیر منفی بر اقتصاد ایران خواهد داشت و به اقتصاد ایران لطمه خواهد زد. در چند ماه گذشته هم شواهدی از تاثیر منفی تحریم‌های جدید آمریکا بر اقتصاد ایران را دیده‌‌‌ایم. با این وجود لازم است سه حقیقت مهم دیگر را هم اشاره کنم:

اول: ایران چهل سال تحریم‌های آمریکا را تجربه کرده و در برابر تحریم آبدیده شده است. در حقیقت ایران مجرب‌‌‌‌ترین و مقاوم‌‌‌‌ترین کشور جهان در مقابله با تحریم‌های آمریکا است.

دوم: در دور اول اوباما، آمریکا توانست اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند چون ایران هیچ کدام از شش قطعنامه شورای امنیت را قبول نکرد اما این بار برجام که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است توسط ایران کامل آنرا اجرا کرده شده و سایر قدرت‌های جهانی نیزم صمم به حفظ آن و ادامه کار اقتصادی با ایران هستند.

لذا برجام آمریکا را منزوی کرده و در ایجاد اجماع بین‌‌المللی علیه ایران عاجز کرده است.

سوم: مشکلات جاری اقتصاد ایران حداقل ۵۰ درصد به خاطر ناکارآمدی سیستم داخلی ایران است مثل وجود فساد و قاچاق تورم و غیره.

بنابراین چنانچه ایران بتواند مشکلات ناکارآمدی سیستم داخلی خود را حل کند، با وجودی که از دور جدید تحریم‌های آمریکا خسارت خواهد دید، اما آقای ترامپ نخواهد توانست با شیوه تحریم و فشار، ایران را به مذاکره کشانده و تسلیم کند.

چون با وجود برجام، امکان اجماع بین‌‌المللی گذشته نیست و ایران ۴۰ ساله تجربه مقاومت در مقابل تحریم‌‌‌های آمریکا را هم دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها