کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش عرصه مسکن مهر با تخفیف ویژه به مالکان


کد خبر : ۵۲۱۱۴دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۵۰۳۷۸۹ بازدید

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از فروش عرصه های مسکن مهر این شهر به مالکان و هزینه کرد درآمد آن برای آبادانی این شهر خبر داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از فروش عرصه های مسکن مهر این شهر به مالکان و هزینه کرد درآمد آن برای آبادانی این شهر خبر داد.

 سعید غفوری در نشست خبری تشریح برنامه های شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: هیئت دولت با تخصیص ۶۳ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر واحدهای سراسر کشور و نیز تخصیص دو مرحله منابع ۵۰ میلیارد تومانی به تکمیل مسکن مهر شهر جدید پردیس از محل اوراق اسناد خزانه اسلامی موافقت کرده است که قرار است این منابع در اختیار پیمانکاران برای تکمیل واحدهای باقیمانده شهر جدید پردیس و نیز انشعابات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سیاست شهر جدید پردیس از توسعه فازها به توسعه محله محوری در دو سال اخیر تغییر کرده است، افزود: در پی اجرای این سیاست، محله های سبلان، سهند، دنا و تفتان در فاز ۸ پردیس شکل گرفت که توسعه این محله ها نشان داد این سیاست موفق بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: تمام هزینه کردهای شرکت عمران جدید پردیس را برای نهادهای نظارتی شامل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی به صورت شفاف ارائه کرده ایم.

وی در خصوص تأمین مالی اجرای پروژه های مسکن مهر پردیس گفت: قرار است از محل تهاتر اراضی این شرکت با پیمانکاران، ساخت پروژه های مسکن مهر ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۲۳۳۳ واحد مسکن مهر آماده تحویل داریم که بیش از ۲۷۰۰ واحد دیگر نیز به زودی آماده تحویل می شود و قرار است در اواخر شهریور ماه امسال بیش از ۵ هزار واحد را افتتاح رسمی کنیم. برخی بلوک ها مشکلاتی از قبیل کمبود بوستر پمپ آب، تابلو برق و موتور آسانسور را دارند که در حال تهیه این اقلام هستیم تا در زمان افتتاح رسمی واحدها تکمیل شده باشد. همچنین دستگاه های خدمات رسان نیز تا هفته های آینده انشعابات خود را به واحدها تحویل داده و منابع مالی محوطه سازی فازهای مسکن مهر پردیس نیز تأمین خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در فاز ۸ مسکن مهر این شهر سه باب مدرسه و دو مرکز محله آماده افتتاح است.

وی یادآور شد: هفته گذشته به معاون عمرانی استاندار تهران اعلام کردم مسکن مهر بخشی از فازهای ۸، ۹ و ۱۱ آماده تحویل است اما مشکل انشعابات داریم و دستگاه های خدمات رسان باید انشعابات را به این واحدها برسانند.

غفوری در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان منابع مالی برای تأمین مسکن مهر پردیس خاطرنشان کرد: براساس برآورد قیمتی سال ۹۶، دو هزار و ۵۸۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است اما این رقم در حال حاضر به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است تا پرونده مسکن مهر بسته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از محل بازگشت اقساط مسکن مهر درخواست وام هزار میلیارد تومانی از بانک عامل بخش مسکن کرده ایم و به مدیرعامل این بانک اعلام کردیم شرکت عمران شهر جدید پردیس حاضر است کلیه وثایق ملکی لازم را برای دریافت این تسهیلات ارائه دهیم.

غفوری در خصوص فروش عرصه مسکن مهر پردیس به مالکان این واحدها که تحویل شده است، گفت: قرار است عرصه های مساکن مهر را به مالکان به فروش برسانیم که برای آغاز از محله سبلان فاز ۸ فروش عرصه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شرایط ویژه فروش عرصه ها در ابتدا به صورت تعیین تنها ۳۰ درصد از رقم در نظر گرفته شده برای هر متر مربع که از طریق مزایده به فروش می رسانیم تعیین شده بود. از آنجایی که هر متر را برای مزایده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده ایم با حذف ۷۰ درصد این رقم، مبلغ اولیه ۳۸۰ هزار تومان تعیین شد که مجددا به این رقم ۴۰ درصد دیگر نیز تخفیف خورد و قرار است مبلغ نهایی به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اقساط به مالکان به فروش برسد. درآمد حاصله برای آبادانی محلات مسکن مهر تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تأکید بر اینکه هیچگونه افزایش قیمتی برای متقاضیان مسکن مهر پردیس نخواهیم داشت به ساخت قطار برقی بین شهری تهران – پردیس اشاره و تصریح کرد: قرار است به زودی پس از موافقت شورای عالی ترافیک استان و تخصیص ردیف بودجه از سوی شورای عالی استان تهران، ساخت این قطار برقی به طول ۲۴.۵ کیلومتر از انتهای خط دو متروی تهران تا انتهای شهر جدید پردیس در مرز بومهن آغاز شود. رقم مورد نیاز برای احداث این قطار برقی که ۱۰ کیلومتر تونل در آن تعبیه شده است، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شامل تملک اراضی، احداث خطوط و خرید ناوگان برآورد شده است./ مهر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها