کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش اردوغان به رفتارهای جدید آمریکا


کد خبر : ۵۲۰۳۷یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸:۵۹۴۳۹۱ بازدید

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به آمریکا هشدار داده در صورتی که بر رفتارهای کنونی‌اش پافشاری کند، ترکیه به دنبال دوستان و متحدان جدید خواهد بود.
واکنش اردوغان به رفتارهای جدید آمریکاواکنش اردوغان به رفتارهای جدید آمریکا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به آمریکا هشدار داده در صورتی که بر رفتارهای کنونی‌اش پافشاری کند، ترکیه به دنبال دوستان و متحدان جدید خواهد بود.

اردوغان در روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که اگر آمریکا به حاکمیت ملی ترکیه احترام نگذارد، مشارکت دو کشور در پیمان‌هایی همچون ناتو به خطر خواهد افتاد.

اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان یک روز پس از آن بیان می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از افزایش دو برابری تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه خبر داد.

اقدام آمریکا باعث شتاب گرفتن سقوط ارزش لیر شده و ارزش پول ترکیه در مقابل دلار آمریکا ۲۰ درصد سقوط کرده است.

دونالد ترامپ خواهان آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکایی شده که در ترکیه به اتهام "جاسوسی" و "اقدامات تروریستی" در بازداشت است.

رجب طیب اردوغان امروز، شنبه یازدهم اوت، در یک گردهمایی در شهر اونیه در شمال شرق ترکیه گفت تلاش برای به زانو درآوردن کشورش به خاطر یک کشیش، اشتباه است.

او همچنین از امتناع واشنگتن در استرداد فتح‌الله گولن، روحانی مخالف دولت ترکیه انتقاد کرد. فتح‌الله گولن در آمریکا مستقر است و دولت آقای اردوغان او را در کودتای نافرجام تابستان سال ۲۰۱۶ مقصر می‌داند.

wvbuyihlef1l1sl5w4j3.jpg

ترکیه و آمریکا در سال‌های اخیر بر سر برخی مسائل دیگر از جمله نحوه جنگ با گروه داعش و تصمیم ترکیه برای خرید سیستم دفاع موشکی از روسیه نیز با هم اختلاف داشته‌اند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها