کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیامدهای منفی جنگ تجارتی برای رشد اقتصادی جهان


کد خبر : ۵۱۹۶۸پنجشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳:۲۲۲۲۱۲ بازدید

جنگ تجارتی که دولت ترامپ به راه انداخته است، بر روند تحولات اقتصادی جهان تاثیری نامطلوب داشته است. به‌ویژه شدت و حدت گرفتن جنگ ...
پیامدهای منفی جنگ تجارتی برای رشد اقتصادی جهانپیامدهای منفی جنگ تجارتی برای رشد اقتصادی جهان

جنگ تجارتی که دولت ترامپ به راه انداخته است، بر روند تحولات اقتصادی جهان تاثیری نامطلوب داشته است. به‌ویژه شدت و حدت گرفتن جنگ تجارتی بین آمریکا و چین، دورنمای رشد اقتصاد جهانی را تیره کرده است.

سایت "اشپیگل آنلاین" روز پنجشنبه ۹ اوت (۱۸ مرداد) با انتشار گزارشی به وضعیت حاکم بر اقتصاد جهانی پرداخته است. بر اساس این گزارش، جنگ تجارتی آمریکا با کشورهای دیگر و به‌ویژه وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا به روند رشد اقتصاد جهان آسیب رسانده است.

آمار منتشرشده در این گزارش برگرفته از موسسه "اینفو" است. این موسسه برای رسیدن به تصویری نسبتا دقیق از وضعیت اقتصادی جهان و به‌ویژه انتظارات مردم و بنیادهای تولیدی از ۱۲۰۰ کارشناس از ۱۲۰ کشور مختلف جهان نظرسنجی کرده است.

کارشناسان در سایه جنگ تجارتی حاکم همچنین پیشبینی کرده‌اند که میزان سرمایه‌گذاری‌های مستقیم بیش از پیش کاهش یافته و از حجم بازرگانی خارجی کاسته خواهد شد.


وضعیت خوب با دورنمایی تیره

کارشناسانی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند وضعیت کلی حاکم بر اقتصاد جهان را مناسب میدانند. به باور آن‌ها وضعیت اقتصادی جهان در لحظه کنونی هنوز خوب است، اما دورنمای برخاسته از جنگ تجارتی بین آمریکا و دیگر کشورها می‌تواند از رشد اقتصادی جهان به طور قابلملاحظه‌ای بکاهد.

به‌ویژه انتظارات کارشناسان و وضعیت آتی اقتصادی در سراسر گیتی در این نظرسنجی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است. کارشناسان عموما وضعیت آینده نزدیک تحولات اقتصادی در جهان را بد توصیف کرده‌اند.

به وخامت گراییدن وضعیت اقتصادی جهان به کشور یا قاره خاصی محدود نمی‌شود. بر اساس این نظرسنجی، اوضاع اقتصادی در کشورهای اروپایی، در کشورهای در حال رشد و پویای آسیا و همچنین در کشورهای آمریکای لاتین آسیب خواهد دید. آن‌ها در این نکته اتفاق نظر دارند که علت اصلی کاهش ضرب‌آهنگ رشد اقتصادی جهان برآمده از جنگ تجارتی آمریکا با کشورهای دیگر است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که آمریکای شمالی نیز در سایه سیاست‌های گمرکی و بازرگانی دولت ترامپ زیان خواهد دید.

کارشناسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌بایستی وضعیت حاکم بر اقتصاد جهان و همچنین انتظار خود از تحولات آتی را با یک سیستم ارزش‌گذاری خاص مورد ارزیابی قرار دهند. به این ترتیب، کارشناسان می‌توانستند نظر خود را با درجهبندی وضعیت اقتصادی از طریق دادن ۱۰۰ امتیاز مثبت تا ۱۰۰ امتیاز منفی عرضه کنند.

بر اساس این نظرسنجی، کارشناسان به وضعیت حاکم بر سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ۲،۹ امتیاز داده‌اند. حال آنکه، امتیازی که کارشناسان برای سه‌ماهه دوم قائل شده بودند، بالغ بر ۲۰ امتیاز بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها