کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار موبایل همچنان بلاتکلیف است


کد خبر : ۵۱۸۶۸سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۲۲۳۰۲۷ بازدید

با گذر از مجتمع های خرید و فروش موبایل به راحتی رکود بازار را می توان به راحتی دید چرا که نوسان نرخ دلار بازار موبایل را آشفته کرده است.

با گذر از مجتمع های خرید و فروش موبایل به راحتی رکود بازار را می توان به راحتی دید چرا که نوسان نرخ دلار بازار موبایل را آشفته کرده است.

افزایش قیمت غیرمتعارف گوشی‌های هوشمند طی چند ماه اخیر باعث شده است بسیاری از افرادی که قصد داشتند گوشی خود را تعویض کنند و یا یک گوشی جدید بخرند از تصمیم خود منصرف شوند.

یک فروشنده موبایل در گفت وگو با ایسنا افزود: بازار موبایل ارومیه وضعیت خوبی ندارد و میزان تقاضای مردم کمتر شده است.

علی احمدی با اشاره به اینکه نظارتی بر قیمت گذاری موبایل وجود ندارد تصریح کرد: همین عدم نظارت باعث شده برخی افراد سودجو به دلخواه بر روی موبایل قیمت گذاری کنند.

وی با تاکید به اینکه بیشتر تلفن های همراه بازار از طریق قاچاق وارد می شود خاطر نشان کرد: اجرای طرح ریجستری توسط دولت باعث کاهش قاچاق و کاهش تعداد گوشی در بازار و افزایش قیمت موبایل شده است. عدم ثبات قیمت ارز نیز باعث شده قیمت تمامی برند های تلفن همراه تا 30 درصد افزایش یابد.

بیشتر فروشندگان موبایل با کاهش خرید و فروش بیکار شدند

سعید یک فروشنده دیگر موبایل، طرح ریجستری را دلیل برافزایش قیمت موبایل دانست و افزود: افزایش قیمت گوشی باعث شده رغبت مردم برای خرید کاهش یابد و بازار موبایل کساد شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان به طور مستقیم از طریق فروشندگی موبایل امرار معاش می‌کنند تصریح کرد: افزایش قیمت موبایل باعث شده فروش موبایل نصف شود و عده ای از فروشندگان موبایل مغازه های خود را به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها جمع کرده و بیکار شده‌اند.

نبود نظارت بر قیمت گذاری روی تلفن همراه

حسن زاده یکی دیگر از فروشندگان موبایل در شهر ارومیه از نبود نظارت بر قیمت گذاری روی تلفن همراه گله کرد و گفت: برخی از وضع موجود بازار سوء استفاده کرده و قیمت های چند برابری روی موبایل می گذارند.

وی در خصوص علت رکود بازار موبایل افزود: نوسانات قیمت ارز، مشکلات واردکنندگان موبایل و کاهش قدرت خرید مردم از جمله عوامل رکود بازار موبایل بوده که باید مسولین برای حل مشکلات به فکر چاره باشند.رکود بازار علاوه بر قیمت موبایل بر قیمت لوازم جانبی و تعمیرات موبایل نیز تاثیر گذاشته است.

طرح ریجستری سبب انحصاری شدن عرضه موبایل در دست چند شرکت خاص شد

حسن زاده رییس اتحادیه لوازم خانگی و موبایل ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه  افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت موبایل در بازار شده است، ادامه داد: در کشور، تولید موبایل خیلی کم است و 99 درصد بازار وارداتی است؛ تخلف شرکت‌های واردات کننده موبایل که ارز دولتی دریافت کرده ولی موبایل با ارز بازار آزاد می‌فروشند از عوامل افزایش قیمت موبایل دربازار است.

وی با اشاره به اینکه دولت طرح ریجستری کردن موبایل را با هدف جلوگیری از ورود غیر قانونی موبایل آغاز کرد افزود: آغاز طرح ریجستری باعث کمبود عرضه موبایل به بازار و انحصاری شدن عرضه موبایل در دست چند شرکت خاص شد و این عامل باعث سود جویی عده‌ای و افزایش قیمت موبایل شد.

حسن زاده، وضعیت بازار موبایل ارومیه را مثل سایر شهرهای کشور، راکد اعلام کرد و گفت: آزاد کردن عرضه موبایل، ترخیص زود هنگام کالا از گمرک و نظارت و بازرسی‌ها می تواند در کاهش قیمت موبایل در بازار تاثیر بگذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها