کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت فعلی آهن‌فروشان در التهابات بازار


کد خبر : ۵۱۸۱۶دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰۵۶۵۷ بازدید

طی روزهای اخیر صحبت‌هایی از قبیل فروشمان بسته است، انبارهایمان خالی است و حتی برق نداریم را از زبان آهن‌فروشان و تولیدکنندگان ...
وضعیت فعلی آهن‌فروشان در التهابات بازاروضعیت فعلی آهن‌فروشان در التهابات بازار

آهن‌پرایس- طی روزهای اخیر صحبت‌هایی از قبیل فروشمان بسته است، انبارهایمان خالی است و حتی برق نداریم را از زبان آهن‌فروشان و تولیدکنندگان در بازار آهن‌الات شنیده‌ایم. فعالان و کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که دلیل این نگرانی ها در بخش مسکن، افزایش قیمت آهن آلات است که تاثیر بسزایی بر بازار مسکن گذاشته است. طی سال گذشته زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت به گوش می رسید که طی ماه های اخیر این افزایش قیمت ها اوج گرفته و قیمت اکثر محصولات حدود 60 درصد رشد داشته است.

محمد رضایی کارشناسان بازار در اینباره اظهار داشت: طی روز های اخیر جملات مشابهی را از هم صنفی های خود می شنویم که باید در این خصوص به آن ها حق بدهیم. چرا که در حال حاضر نگرانی ها درباره بازار آهن الات بسیار زیاد است. با توجه به این امر که بازار در بی ثباتی بسر می برد، آهن فروشان نگران این هستند محصولی را که صبح می فروشند می توانند بعد از ظهر با همان قیمت بخرند یا خیر.

در حال حاضر برخی از کارخانه های تولید کننده فروش خود را بسته اند و به بهانه های مختلف این کار را ادامه داده اند. این تولید کنندگان اظهار کرده اند که به دلیل خالی بودن انبار هایشان فروش ندارند و می گویند قطعی برق موجب شده تا خط تولیدشان عقب بیوفتد. با این وجود کارخانه هایی داریم که در هر شرایطی نیاز بازار را تامین کرده اند در نتیجه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد. تنها نگرانی که در این بخش وجود دارد نوسانات پی در پی این بازار می باشد.

رضایی در ادامه با اشاره به سود 2 تا 3 درصدی آهن الات از کارخانه تا درب مغازه افزود: در حال حاضر نرخ تمامی محصولات فولادی رشد داشته است. قیمت میلگرد آجدار از 2500 توامن در اوایل سال جاری به 5500 تومان در یکی دوهفته اخیر رسیده است. همچنین قیمت تیرآهن سایز 14 از شاخه ای 410 هزار تومان به 810 تومان رسیده است. که این نوسانات به نوبه خود قابل توجه بود و موجب نگرانی هایی در این بازار شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها