کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم فریب نخورند; ماهی سالمون همان قزل‌آلاست


کد خبر : ۵۱۷۱۶شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۲۴۲۹۲۰۱ بازدید

ماهی قرمزگوشت که به نام «سالمون» ایرانی فروخته می‌شود، همان قزل آلا است که به گفته یک مقام بهداشتی در استان فارس؛ رنگ گوشتش را ...
مردم فریب نخورند; ماهی سالمون همان قزل‌آلاستمردم فریب نخورند; ماهی سالمون همان قزل‌آلاست

ماهی قرمزگوشت که به نام «سالمون» ایرانی فروخته می‌شود، همان قزل آلا است که به گفته یک مقام بهداشتی در استان فارس؛ رنگ گوشتش را قرمز کرده اند تا گران‌تر فروخته شود.

 مهدی پورداود معاون مرکز علمی آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اظهار داشت:سالمون شبیه قزل‌آلا، ولی گوشتش قرمز یا نارنجی پررنگ است که فروشندگان سودجو، رنگدانه‌های طبیعی و رنگ‌های مصنوعی (مضر برای سلامتی) را به خورد قزل‌آلا می‌دهند تا جای سالمون فروخته شود.

مهدی پورداود ادامه داد: سالمون فقط در نواحی آتلانتیک و در کشورهایی، چون نروژ و دانمارک پرورش می‌یابد و چیزی با عنوان سالمون ایرانی یا سالمون خزر وجود ندارد.معاون مرکز علمی آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: چند سالی است که نوعی ماهی به صورت فیله و... با نام سالمون ایرانی فروخته می‌شود که تقلبی است.

پورداود اضافه کرد: قیمت سالمون آتلانتیک بالاتر از یکصد هزار تومان در هر کیلوگرم و اکنون کمیاب شده است.این مدرس دانشگاه بیان داشت: هموطنان توجه کنند که در بازار، سالمون‌های وکیوم شده و با مارک و بسته بندی‌های مخصوص کشور‌های آتلانتیک یا نروژ و دانمارک اصالت دارند و در غیر این صورت تقلبی و به دلیل استفاده تولیدکنندگان از رنگدانه‌های مصنوعی برای سلامتی مضر هستند. (ایرنا)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها